bismillah.....
Salam semua................
yeah..yeah..kejab agi i nak kuar..~nak beli durian....dah lama tak makan menda alah tuh......
tapi before tu..i tak menahan nak tulis entry nie!
AMARAN:Saya terlebih dahulu memohon maaf jika terdpat kekasaran bahasa dalan entry kali ini..tapi tolong ambil pengajaran!~
u know y????actually...semalam me n ratna keluar beli barang di bandar Sandakan....jadi di pendekkan cerita... on our way 2 bus station.. we oulss nampak kereta peronda POLIS.~!ok dat normal la kan...
But tiba-tiba dia tahan bas yang kitaorg nak ikut tu....ha..gelabah la jugak..apasal lak mamat nie nak tahan bas...
ghupanya..!
Minta duit okey dengan pemandu bas tuh!dengan alasan kalau tak dorang nak saman sebab amik penumpang di tempat yang salah...cisss!!
Cilakak betul aku rasa..!then
pemandu 2 cakap "bos..aku ada RM20 saja nie"
Konsteble tak tau malu :"mana cukup tuh!kalau tak aku saman ko" poyo dengan M16 yang di bawanya kehulur hilir macam taik~
pemandu:" tak pa la..kalau mcm g2..saman saja la..saya cuma ada rm20..yg lebih nie nak buat minyak bawa bas esok"
konsteble jahanam:"ok la..bagi saja!"
haishhhhhhhhhhhhhh...apa nak jadi dengan anggota keselamatan kita nie..i highlightkan keselamatan.. not ke pertahanan...
konon pakai tag Anti Rasuah!tapi macam jahanam punya perangai duk tindas golongan yang yg tak mampu..
Kalau macam nie,sampai bila negara nak maju? pengamal undang-undang sendiri melakukan jenayah...jadi korang fikir2kan la..sebab perkara ni bukan pertama kali berlaku depan mata aku..sebelum2 nie pun sama.. Polis pun tak leh percaya........[tapi bukan semua]..
jadi yang diluar sana...tolonglah..siapapun anda..elakkan perbuatan rasuah ini...kerana nila setitik rosak susu sebelanga...tak pasal-pasal aku cop polis ni kaki rasuah...tak boleh percaya....
k la..ciau lu..
potpetcikfatin:"Ya Allah engakau lindungilah kami sekeluarga dari perbuatan keji ini.." to my manjer semoga kamu terus jujur dalam melaksanakan tugas....

2 comments:
bukan lg polis..ble dikatakan seluruh sektor suda tu tersebar..cuma durang ni ketara sbb drg deal sama org awam ha ha ha
2la kak...apa nak jadi ngan semua org..makan duit haram..
pas 2 bagi makan anak bini..
bila anak jadi jahat..mula la salahkan org lain..tapi tak sedar perbuatan mengundang dosa 2...iskkk
Post a Comment