Countdown:Aku Terima NIkahnya

Daisypath Wedding tickers
Showing posts with label study. Show all posts
Showing posts with label study. Show all posts

Tuesday, January 22, 2013

A night to remember : G1/10 farewell party..


hi.

rasanya dah 2bulan berlalu farewell party kami intake Januari 2010 ex-student kks.. well tak banyak yang aku boleh cerita sebab that day semuanya cantik-cantik belaka..

*harap maklum entry ini banyak gambar*

lokasi dan masa adalah seperti berikut

ok start dengan meja kami..memang paling best sebab betul-betul belakang VIP table sangat strategik ..hehehe and kami punya meja tidak full dan bermakna makanan ada lebihhh uuu..
minta maaf ya.semua diatas sudah berpunya..hehehehe

ok macam biasalah..kalau majlis begini mestilah ada berucap-ucap segala.

so start with our group president tata bukan nama sebenar dan cewe ni pun suda bertunang ya. harap maklum semua pembaca.

dan kemudian diteruskan dengan ucapan dari penyelaras kumpulan kami cik puan kita ni masih bujang.. siapa rasa layak boleh la hubungi beliau..ha ha ha.. ucapan yang ringkas tapi mendalam maknanya. TQ puan sebab sanggup jaga kami 3tahun..biarpun tak menjaga sangat..haha.*ayat sedikit kejam disitu*

and upacara memotong kek basar yang sedap sempena penanda habis suda kami training!yeahhh..hehehehe.. semua di atas adalah penyelaras dan CI dan president group.dari kiri : ila,SR.emilia,Pn.au,Pn.saadiah,SN hadizah and Tata

lepas itu..bermula la acara makan-makan..ha ha ha sambil menenguk persembahan dari kawan-kawan semua...mcm gambar di bawah ni,semangat roomate ku makan..hahaha

biasalah kalau majlis-majlis gini mesti la ba kan ada nyanyi-nyanyi..so ini antara penyanyi paling berbakat dalam group kami yang memeriahkan majlis malam 2.
kak nor @ Boss..

both of them adalah big fan of Dato' siti nurhaliza and malam tu era n SN bawa lagu siti.! 

actuallynya ramai lg yang menyanyi malam tu tapi penat daku nak mencari gambar satu-satu hahaha ni pun main tangkap muat ja.untung kau era.masuk blog aku..


dan menyempat la aku menyampaikan cenderahati buat pengajar-pengajar bersama mantan-mantan presiden group kami memandangkan aku pun mantan..ha ha ha.lawak di situ.


and paling not fair.roomate aku dapat cabutan bertuah!! buyuk tol aku 3tahun duduk situ ndak pernah bernasib dapat cabutan bertuah.tapi ok juga pasal hamper tu aku kebas juga bila sampai bilik. ha ha ha

dan 14gambar di bawah saya sudah ndak tau mau cakap apa..hahaha

itulah table kami..sibuk ja kami makan dan ketawa-ketawa..

oh..gorges nya kawan-kawan saya..

bila masa gambar aku kena amik nie?ha ha ha

the gurls yang i really miss..rosia i lap u..



 me myself.ha ha ha nak tergelak

 three fatin in our group
ameera faatin, nurul fatin farhah, fathin nabila

 the 7 of Us.! i love u'olls sayang-sayang

 kak pah and kak sue..sepanjang 3tahun di kks.dis 2 personlah yang paling aku respect. any problem akan dirujuk kepada mereka..kak sue sangat cool.!n kak pah? selalu ketuk bilik "fatin ada makanan di bilik" hahaha..dats y aku sangat gemuk di sana.!

baju saya sangat labuh sebab xda masa nak jahit coz beli sgtlah last minute and saya tak pakai heels malam tu.hahaha..believe it or not.


 wallaaaaaa....




dan kami semua malam tu.actualy sgt bengang dengan photgfer sebab sptutnya guna la fish eye lens kan?!
tengok la gambar tu.huduh ok.tapi kalau mata kamu bagus spot 7of us doing our own pose.hahaha.. so u can describe us as "gila-gila"

our gorges puan-puan.!miss them so much.!


and last..beginilah keadaan ballroom tersebut...

FYI kami punya  M.U.A adalah mummy roza.sesiapa yang berminat bolehlah nyatakan hasrat anda dan saya akan pm number beliau.

overroll dis event is awasome with my cantiks-cantiks sekalian.!oh..rasa sedih pula bila dah habis belajar n now tengah tunggu surat utk lapor diri saja. Good luck G1/10 semoga sukses dan terus maju kehadapan.!

Thursday, May 5, 2011

undescribe feeling.damn!

Bismillah..

Assalam.

tadi sedang best study.FB peneman setia.Blog pun sama..rasa bosan tgk nota terus belek-belek fb. rasanya terlebih belek..ha ha ha

tiba-tiba terbuka satu profile someone yang pernah _____________ [isi sendiri]

Mula-mula tak ada feeling pun.But after terlihat folder gambar kahwin dia.TERKEJUT.! oh..rupa nya beliau sudah berkahwin syukur la..

but,his word masih terniang-niang dalam fikiran aku. "please,be with me..i dont want to marry her!"

kuang.kuang.kuang.habis la.!nasib aku jenis setia pada en.hubby..kalau tak?cisss..simpang malaikat 44 malaikat! aku bukan apa.apa kes kan nak kat aku lepas permainkan perasaan aku? lepas tu tinggalkan aku. huh. nasib aku budak-budak lagi time 2. then after 2years tak ada khabar dari dia. tiba-tiba msge macam tu kat aku.

mana tak juling biji mata tengok msge gila tu!

tapi aku kan jenis yg cool.[konon la] jadi msg tersebut tidak di balas.! but he keep on msg me n try to reach me via call..cehhhh...tak jawab juga aku...

last-last aku balas dengan ayat mcm nie

"sorry,i'm not belong to you..my love not belong to you too.. everything is over.please let me go with my own life"

dan itu lah kali terakhir aku dengar khabar dari dia.n now maklumla dunia dah canggih. semua orang pun ada FB.tup-tup jumpa profile dia.then tengok gambar kawin dia. waaa..his wife sangat cantik! SUMPAH sgt cantik dan sangat ayu!aku rasa..bodohnya dia kalau dia nak tolak pilihan keluarga dia masa tu.. rugi woo rugi!

n tengok status dia married to "his wife la" and dah ada baby la!soo cute...

dan sekarang perasaan aku.WOI JELESNYA.hahahahaha..Bukan jeles dia kawen ngan orang lain but aku jeles dia dah kawen and dah ada anak..

aku rasa aku ni dah gila.gila nak kawen.wakakakakaka..tampaar jap muka nie laju-laju..ha ha ha.

Syukurlah.akhirnya dia ada life sendiri.ada keluarga.ada anak..i'm happy for him!even aku tau dia memang benci kat aku tahap gaban.Begitu la hidup penuh dengan rahsia, aku tak di takdirkan untuk bersama dia namun aku bersyukur kerana di kurniakan Mohd Fazlan dalam hidup aku.

akhir-akhir ni ramai dah kawan-kawan aku yg dah dapat seru kawen..huahuahua.Tahniah la pada mereka! sorry tak dpt attend big day kamo semua. al-maklum la status masih lagi student aka pelajar.. wakakakaka
lain kali buat la masa cuti.plissssss....~tak kurang juga yg dulu lepas spm dah kawen.anak pun dah banyak! bravooo..~

seriously aku benci tengok gambar guna uniform yg skema tuh!yaiii..mcm bukan aku jer dlm student card tu.


Tapi aku rasa.gambar tak skema aku mmg cute ha ha ha..sila muntah hijau di situ.!dah la manyak jerawat. wa ka ka ka.nak minta sponsor hubby beli pencuci muka yg harga riban-riban la..kedepanggggg.! apa ko ingat muka ko hado lawa macam angelina juling?? isk.isk.isk.tak sedar diri. pakai pencuci cap ayam boleh la. jadi muka boleh warna warni mcm ayam jantan.ha ha ha.baru shinning..nak kalahkan orang yg kaler rambut macam-macam.hah!amik kau.muka aku kasi kaler.!

dah.dah fatin oi!2hari lagi dah start final exam okey!sedar sikit..asyik nak bejoli je ngan lappy. mentang-mentang dapat duduk kat bilik sehari suntuk sampai keras bontot kat kerusi hempuk mcm kayu ni!






k la bai!back to work again.bye2.[=.= ] i'm sooo lazy!

Sunday, September 5, 2010

Persiapan Exam

bismillah...

Salam,

Waa..tengok?kemain baik lagi aku..orang semua sibuk buat persiapan raya,daku? begegar nak ambil exam formatiff 20hb Sepetember 2010!

sepatutnya aku balik sandakan 18hb..tapi my mummy suh balik 19hb..ok la layan! yg penting aku betul2 bersedia kan???

nah..jom layan gambar..~

Nota untuk di bawa balik hampir sudah 98% lengkap!

nak tengok isinya?jom...
dan.............................


yes!baju untuk bertugas di Operation Teater dah ada!tapi korang nampak seluar 2? mak aiii.. Gantung wei! Nasib ada kwn yg sudi tukar suar yg panjang sebab..baju aku muat,tapi seluar pendek..huhuhuhuhuhu..

ko tengok..kan bilik kuliah kenanga kecik!tak muat batch kami..paksa dorang tambah meja n kerusi sendiri!! yeahh!Esok pindah Hibiscus dah!!!!tak payah la susah2 nak besempit!yabedabedu!!

Cuba perhatikan apa menda yg melekat kat muka kawan aku sorang ni..hahahahah..aku lupa nak circle kan pulak..hihihihihihihihi..

Potpetcikfatin:arggh!Entry berselerak macam sampah!Lantak la..


Saturday, August 28, 2010

Terima Kasih PUAN!!!

bismillah............................

Salam,

Waaaaaaaaaaaaaaa......TERIMA KASIH PUAN!

apasal lak tiba-tiba terima Kasih puan nie?

Sebenarnya setiap hari sabtu kan kami ada kelas Mcm hari isnin-jumaat..8.00am-5.00pm...tapi oleh kerana semua subjek telah di cover!makanya kami dapat SDL minggu nie..yehaaaaaaaaaaaa..! Tak kisah la..biarpun tak dapat keluar dari asrama sebelum jam 5petang..!janji boleh rehat....

ok la..itu saja update dari saya..hahahaha..

Ciau lu TaTa~!



Saturday, August 21, 2010

Emo tak tentu pasal!

bismillah...

Salam Semua....apa khabar????
Sebentar tadi jam 4.30 petang kelas baru saja selesai dari jam 7.45am...

Tipu lah kalau aku kata tak penat..Pagi belajar Subject Medical Nursing, Petang Pulak anatomy & Physiology..................

Next week adalah minggu test..untuk subjek Surgical,Medical and A&P...sigh*

Ok tutup pasal study...........

dan baru beberapa minit terima panggilan dari MyManjer yang sedang berada di rumah Mama....
seriously aku jeles tahap dewa..!!!!!!!!!!

rasa nak nangis sebab terpaksa berbuka puasa di perantauan seorang2...sebab aku jenis malas nak kuar ngan kawan-kawan biarpun dorang berkeras ajak aku berbuka di luar.. 

dan apa yang membuatkan aku sedih bila popo duk tanya 


"bila lely balik??lely di mana?kenapa tak balik"

tak terjawab soalan popo..aku hanya mampu berkata nanti kakak balik masa raya T_T ...i really miss them a lot...siapa yang mmg dah baca blog ni dari dulu mesti dah kenal siapa popo...Popo ni my 1st cousin but i dah anggap macam adik sendiri since her mother aka my untie bela aku sejak dari kecil...


Dan tadi jugak agak terkilan sebab adik-adik (My Mama aka Popo Mum's punya anak) sibuk berebut handphone Manjer..siap nyanyi kan aku lagu raya + lagu kemerdekaan lagi.......mana aku tak emo dengar!

aku rasa macam nak balik jer..tapi tak dapat kerana peraturan kolej yang mengalahkan peraturan tentera! huh!!!!! alasan dorang..kerajaan bagi kami duit untuk berada di sini..ok baik la..~layaaann~

Next....

My Adik kandung...comment dekat wall di FB aku......


woiiii aku jeles lahhhhh~!!!tau la tak dapat join korang semuaa....fyi,My Mummy sebenarnya tinggal di Johor since dia naik pangkat dekat 4taun dulu...since i dah tak tinggal di K.K so adik2 semua ikut menetap dengan mummy di JB...

Benci betul aku terlepas peluang nie semuaaaa..!!!huaaargggghhh!!!!aku nak nangis sebab balik raya pown 2hari sebelum raya ok!!

jeles bagai nak gila aku di buatnya dengan persiapan mereka semua..dan nasib jugak Mummy belikan i baju even manjer pown nak belikan baju raya for me....

Dan...sila sediakan baldi 10 biji untuk muntah dengan  penulisan seterusnya...sure korang akan muntah hijau dan biru...huahuahauahua..kalau tak nak batal puasa..sila jangan muntah ok!

Aku tak sabar nak jumpa Manjer..akhirnya....masih ada peluang untuk berjumpa Manjer selepas raya biarpun tak sampai Sehari....

Terharu dengan pengorbanan my Manjer kerana sanggu beli tiket fly harga rm800 asalkan dapat balik dari Penang- Kota kinbalu pada 17hb september sebab 18hb aku dah balik sandakan....

kalau tidak merana daku kerana terpaksa menahan rindu sebab dapat berjumpa pada tahun depan saja lagi..adoiiii..betul2 la dugaan~

oh ya..my Manjer asal dari Taiping Perak yer uolss...beliau bukan anak mummi...

budjet perbelanjaan aku bulan ni jugak sudah over budjet..nasib manjer dengan relanya memberikan aku $$$ setiap minggu untuk survive....macih yer sayang....lain kali bagi lagi..hahahahahaha

im so bless to have u in my life sayang..really..~


gambar tahun lalu di ambil semasa bulan puasa jugak!
miss u hubby...tak sedar rupanya dah 3tahun lebih masa berlalu..dan 3tahun kita bersama sejak perkenalan 6tahun lalu.......

i know..b takkan baca entry ini...sebab u tak da lap top..hahahaha..but if u read this entry..i want u to know that i really love u..!n miss u sooooooo much!!!


ok laaa...nampaknya masa telah mencemburui saya....jam sudah menunjukkan 6.15 dan masa berbuka di sandakan adalah 6.22 pm.. yeahhhhhhhhhh!!! awal kan???jgn jeles~

k ciau lu..TaTa




Friday, August 20, 2010

Busy VS Dizzy

bismillah...............

entry nie tak boleh panjang..sebab aku dah dizzy mengadap laptop menyiapkan kerja disebabkan terlalu busy!haish!!!!

minggu niee aku rasa bagai nak gila dengan macam-macam yang berlaku..

  • sakit hati dengan perangai manusia yg macam orang utan...nasib puasa!sabar jelah...orang utan lagi ada ada sopan santun.~

  • Kerja presentation yang melambak..!aiyoooooooooooo..~!!pening..sampai tidur xcukup dan kesudahnya.. kat kelas pandai curi masa tido bila pengajar tak ada....

  • Persiapan untuk menghadapi exam formatif masih belum 100% sedangkan exam tinggl lagi 4 minggu,,, adoyaiii...

  •  Minggu depan kena menyuntik kawan-kawan untuk suntikan antibody Hepatitis B..beranikah aku??? adoiii..giler betul!

  • Minggu ini jugak banyak pakai duit sebab nafsu makan aku yang tak terkawal di kala berbuka puasa..adoyaiii
cian manjer i~paksa kirimkan duit tempat bakal bini dia yang kuat makan tapi comel ni..hahahaha


  • Semua examination pad,A4 Paper dan segala macam stationary dah habis..jadi hari-hari aku terpaksa minta kat kawan!nasib dorang baikkk!!adoiii..aku malas nak keluar dari kawasan hospital nie!!!!dan perlu duit lagi isk!
  • Ikan aku mati!!Sedih Betullll............!!!!!!!!!!!!!uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...aku nak nagis! manjer sila kuarkan duit lagi tok belikan i ikan yang baru..hahahahaha
dan.....
sila la melihat mata daku yang macam burung hantu...uwaaaa.!!

Tak sabar nak balik cuti 2minggu nanti..aku nak tidur puas-puas....!~

k ciau lu..TaTa

Monday, August 9, 2010

Woi pemalas lah!

bismillah............

Salam.............................

right now i was sitting at library..sigh*

 sangat boring okey.........kawan-kawan yg lain sedang me "repeat" paper CPR

Hari ni jugak tak da cerita yang menarik..~konon2 datang library nie nak belajar la...tapi hampeh!~  MALAS... 

apa nak jadi dengan aku nie????????

k la..ciau lu...nak siapkan presentation~

Wednesday, July 28, 2010

Serabut gila!

bismillah..........


right now i was soooooo busssyyyy~!!!!!!!!

no time to update my blog!sigh*

next week akan turun ward for 2days,3days for kursus CPR......

this time i had a lot of problem with myManjer...oh God please help me to sattle down our problem.. i really love him...........

a lots of presentation and assigment need 2 do...aiyoooo.....

next time la ya update blog segala nie..biarpun banyak cerita nak share...hutang dulu...

k ciau lu..tata..

Friday, July 9, 2010

Tokek..tekek..tekak

bismillah.......


Salam semua.....

Ngeeeeeeee....tipu betul la ko fatin..kata bz..tapi sibuk jugak menghupdate blog..hihihihihi..esok kan sabtu =P

ada nampak tajuk itu?ok...dah seminggu belajar pharmacology dalam kelas..jadi pelbagai isu hangat tentang ubat-ubatan moden mahupun tradisional di utarakan...

But dalam kesibukan semua tuh..mesti isu tokek ni muncul..hahahahahaha...

nak tergelak haku okey!

bila lecturer nak sebut nama ubat,adalah budak-budak nakal yang sampuk...

"TOKEK!TOKEK!"

ok..apasal sekarang ni heboh pasal binatang cicak nie..even masa cuti hari tu,my family ckp pasal tokek jer..errrr...

konon-konon kalau jual mahal..betul ka itu? kalau betul aku pun sanggup cari..manatau boleh jadi jutawan..hahahahaha                                
$_$

actually binatang ni ada kat pokok buluh tepi umah aku...sepa nak pegi la amik..malam2 selalu dengar bunyi tokek ni..errr...tapi kalau korang tak jumpa..jangan salahkan aku..hahahahahaha


ok..binatang ini sangat mengelikan!
yarkkkkk!!!!

ok ciau lu..berjumpa di segmen yg lain..bye2..~!

Sunday, January 31, 2010

huhuhu..im back~

bismillah....
Salam semuaaaaaaaaa.....................

fuh..fuh..suh..suh....jap2...nak bersihkan sawang2 dulu.....
ekekekekekekekeke.....................................................

adohaiiiiii....lama xupdate blog....agak ketinggalan dengan yg lain.........

sebenarnya..cik fatin pown tak tau nak cita mcm na life kat sini....tapi yang pasti mmg sonok..~
walaupun tugas sebgai presiden Intake 2010 nieee agak mencabar......

Kawan2 pown banyak yg sebaya...ada yg jauh lebih tua...
hua3..tak da la nokk..paling senior dlm intake kitaorg pun 25tahun...

Setakat nieee...subject yg paling tufffff adalahhhhh...Anatomy and Physiology dan jugak Nursing prosess
yang bnyak prosedur kena hafal..aiyyyoooo...
huk3...

ok2..dah3..tak mau cita mcm g2~

ok...jumaat lepas 29/01..we oulss ada buat suprise tok roomate cik fatin....
alaaa...birthday dia la...apa agi..~
 
 yang kena suap 2lar dah genap 19tahun~
 

special for her...choc.moose..~
 
bermakan-makan..wakakakaka...
budak along ne..memag comell...berasal dari semporna...ekekekeke...
ticik jer org nyer.....

urrrrrrrrrrrrrrrrrrmmmmmmmmmmmmmmm....
apa lagi yerp nak cita??????

haaaaa.....kemarin...saya n kawan2 bersama pengajar merangkap penyelaras
intake jan 2010 merangkap kakak baru saya yg bujang....
telah berjaya mendaki bukit bendera dengan berjalan kaki +hiking selama 45 mins!

hahahaha..bunyi mcm hebat........yerpppp...jom layan gmbar...



 
me,mejoana,sharifah...

 
 haaaa...amik ko..tak pewai di buatnya,,~!
  
 tapi perjalanan yg memenatkan membuahkan perasaan puas hati bila...
melihat pemandangan yg indah!
  
 dari kiri : rosia,asmah,sharifah,cik saadiah,me and mejoana
 



 
 me & my roomate~
 
k lah..penat dah upload gmbar..
hihihihi..

TaTa~!

Daisypath Wedding tickers

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Free Eeyore Sit MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com