Assalam.
Hari ni hari khamis..ya.ya.semua orang tau kan.Tapi yang boringnya..hari ni adalah hari off day aku. sigh*
mau keluar mencari makan pun jadi satu hal suda sama aku..!
dari tadi blogwalking jak la...buka FB pun membosankan.!
so aku pun terserempak la konon dengan cabaran 30hari tu.!tapi aku bukan nak teruskan cabaran 30hari tu. aku cuma nak ambil beberapa soalan yang aku rasa best n membebel di blog nie..ha ha ha
A picture of you last year and now,how have you change since then
Perubahan?
Aku rasa dari gambar nie..tak ada la nampak sangat perubahan apa pun..aku still orang yg sama. cuma.
Berat memang dah naik dari 45kg ke 52kg.Bagi aku tak adalah special sangat berat naik melainkan ianya permintaan dari hubby......
Seminggu dua nie ramai orang perasan yg badan aku dah naik.iclude pengajar-pengajar. siap picit-picit lengan aku!haishhhhh...dengan selambanya aku berkata "happy puan.tekun tunduk menghadap pinggan la jawabnya"
roommate aku pun siap cakap "kau beli baju beli lah yang besar cikit.badanmu tu cepat naik" ha ha ha...
Bercakap tentang perubahan lagi..kalau dulu aku nie banyak mulut.potpetpotpet sana sini. sekarang nie aku lagi suka banyak mendiamkan diri...hehehe.. Boleh percaya ka tu?tak boleh.tak boleh! sebab kalau jumpa geng mesti bising jugak!
Dulu-dulu aku suka buat lawak begong.tapi sekarang ni macam tak pandai dah.kalau bercerita serius ja.. tapi kalau jumpa kak wati,kak rin n kak sue.aku yang dah pencen nie pun boleh keluar gila sebab dorang ni memang pelawak asli...ha ha ha..
ada lagi perubahan yang ketara bagi aku.Suka Bermake Upand pakai dress feminin [kalau cuti lah]
kalau dulu...aku memang malas tahap gaban untuk ber make up n pakai dress bagai.sebab bagi aku leceh n perlu ambil masa yang lama ok!sekarang nie en.hubby akan merungut dan terpaksa sound 1hour before keluar mesti sudah gerak untuk bersiap. ha ha ha. mau tengok perbezaan dulu dan sekarang?
Muka tak adalah lawa pun..baju pun tak la cantik..tapi perubahan yang aku buat ni saja untuk meningkatkan keyakinan diri dan supaya beliau tak bosan. ha ha ha..adakah begitu ? aku cuma mengikut nasihat mama. yang kita as perempuan harus pandai mencantikkn diri yg tak cantik supaya nanti laki ndak cari pempuan lain. ha ha ha.
menurut mama..lelaki memang manis masa sekarang. nanti kalau sudah lama-lama..pandai ada selera sama perempuan lain sebab bini nya macam orang tua!huh! sendiri punya pendapat la kan? but bagi aku as wanita kita harus pandai jaga muka,jaga badan.jaga segala-galanya lah! jangan masa bercinta jak mau cantik-cantik tapi lepas kawin lagi wajib berhias.! naaa......nanti laki kamu cari lain...sendiri gigit jari..
ok la..banyak betul aku merepek hari ni...nanti aku update lagi bila aku suka la ya! bai!



















