Thursday, October 7, 2010
sangat la terasa T_T
salam,
"B,dah 2hari kamu masuk ops.......Bz nya mysayang.............dah 2hari try call, tak berjawab pun...
msge yg berbalas pun sekeping dua,B semalam syg kena pegi emergency after refer from SOPD, syg dapat suntikan IM..tapi ingat nama ubat 2 B, hari ni syg puasa tau B sbb nak ambil abdominal X-ray...n review balik dengan Dr Pakar,dan Belum ada jawapan yang pasti....."sigh*
u ouls..ples pray for me...
Thursday, September 23, 2010
Setakat nak Tau Umur?!awat..berdosa ka bercinta dengan orang yang dah berusia?
Saturday, August 7, 2010
Simptom sakit R.I.N.D.U sudah muncul~
Tuesday, July 13, 2010
Keputusan sudah dibuat..
Sunday, July 11, 2010
Macam Tak Percaya..
Thursday, June 24, 2010
Tak Tahu mana Satu Nak Cerita
Friday, May 14, 2010
Terasa (T_T)
Sunday, November 29, 2009
Kehilangan nya amat di rasai...
3 lagi mangsa bot karam ditemui
Oleh Suzianah Jiffar
suzianah@bharian.com.my
WAHADIR Hamdan, 33, menunjukkan kesan luka pada lengannya ketika berpaut pada bot lebih tujuh jam sebelum diselamatkan di Balai Polis Kudat, semalam.
Operasi mencari terus dipergiat kesan sembilan penumpang masih hilang
KUDAT: Tiga lagi mayat tragedi bot karam di Pulau Banggi, dekat sini petang Khamis lalu ditemui semalam, menjadikan angka korban meningkat kepada enam orang.
Mayat Mazlan Zaini dan anak lelakinya, Aqef serta remaja perempuan, Haizum Nazihah Sudin, ditemui penduduk kampung.
Ketua Polis Daerah Kudat, Deputi Superintendan Dawi Ossen, berkata semua mangsa ditemui berasingan antara jam 1 tengah hari hingga 4 petang semalam, dua hari selepas tragedi malam Khamis lalu.
"Penemuan tiga mayat itu menjadikan mangsa masih hilang seramai sembilan orang. Kita akan meneruskan operasi mencari dan menyelamat," katanya.
Operasi mencari dan menyelamat disertai Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan turut dibantu unit udara PDRM, Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) serta Jabatan Bomba dan Penyelamat.
Katanya, polis mendapati jumlah sebenar penumpang dalam bot karam dari Kudat ke Pulau Banggi itu adalah 28 selepas menerima maklumat tambahan dari mangsa terselamat dan waris mangsa, menjadikan jumlah mangsa hilang ketika kejadian seramai 12 orang, bukan empat dilaporkan sebelum ini.
Kejadian berlaku ketika bot berukuran 15.6 meter panjang dan enam meter lebar itu dalam perjalanan dari jeti Kudat ke Pulau Banggi dan turut membawa 80 karung simen 50 kilogram sekampit, 20 tin cat dan tong mengandungi air bersih seberat 200 liter serta beberapa barangan persendirian.
Bot itu meninggalkan jeti Kudat jam 4.30 petang dan dikatakan terbalik sejam selepas itu. Berdasarkan keterangan mangsa terselamat, penumpang dalam perjalanan menyambut Aidiladha.
Dawi berkata, operasi mencari dan menyelamat lancar dengan tumpuan di kawasan tempat kejadian dan polis juga sudah mengambil keterangan juragan bot terbabit bagi membantu siasatan yang turut mengambil kira membawa lebih muatan.
biarpun saya kurang rapat ngan arwah..namun kehilangannya tetap saya rasai..
kerana arwah merupakan seorang gadis yg periang,sporting and verry nice..

Thursday, June 11, 2009
Biarkan saya("_)
Maafkan saya kwn2...
saya mmg dah berada dithap sedey yg xboley di kawal...
saya rindu en.Fazlan..
Tapi apakan daya saya...saya bukanlah seseorng yg bisa menghalang dia pergi jauh..
apatah lagi kerna tanggungjwb nyer sbgai seorng Tentera..
Saya rindukan masa2 kami bersama..Tersangat rindu ingin menyetuh wajah nya yg menenagkan..
apatah lagi melihat senyuman yg bisa buat saya
merasa bahagia...
semalam belek2 almari..kemas..bnyaknyer baju en.Fazlan ngan saya yg sama..ne pown ada yg xteramik gmbar..
Bila agi Baju2 ne boleh kami pakai???
sedng saya menaip entry ne..dtng msge dari en.Fazlan..
en.Fazlan:"yag watpe 2?"
ku:"xwat pe..rindu kat b..rasa mcm nak nagis jew"
en.Fazlan:"hurm..nagis la..b tgh memancing ne..dah 23ekor ikan haruan b dapat"
[hurmmm..ikan kegemaran saya tu]
ku:"b xwindu syg ke??"
[soalan bodoh yg selalu ku tnya]
en.Fazlan:"rindu la..2yg buang masa mancing ne"
Bila lah en.Fazlan nak balik ne..apapsal susah nak tau???
uwaaaa..aq ingin meraung..
RINDU en.Fazlan..
esok or lusa..atau ahad nak kuar shopping..
menci.!coz xda en.Fazlan..
Tadi kuar pegi psar..ada oag kacau2 nak ngorat.!
[cettt..mcm lar lawa haku ne!!]
besanya kalu pegi psar..en.Fazlan msti ada..katanya cian saya kena usung brng..
pastu rasa selamat jerrr...xrisau pown..haish...
k lar..mood tetap xbagus 2-3hari ne..
ciau lu..
TaTa..
Thursday, June 4, 2009
waaaa...sakit nyer..!!
waaa..apa psal plak cik.Fatin kita ari ne...
uhuk3...
sape penah rasa Gigi Bongsu Tumbuh??!!!
waaaa....
haku dah tua baru ko nak tumbuh..????

sila jgn tekejut ya kwn2..
sekrng ne..Gigi saya Tumbuh 4 btng..!!
mcm budak2 wei..
Benda ne Normal ke bagi manusia mcm saya???
ada doc.Gigi x kat cni?????
Nak Nagis..Baru jer mkn Pain Killer..
dah lar otak mmg serabut+sakit gigi nak tumbuh plak ne...xboley tima!!!!!
uwaaa..saya nak Hero Bucuk saya Balik cepat!!!!
i do i miss u sayang~
Hari ne rasa mcm kepala nak tecbut coz mcm2 benda yg terjadi..
nak ketuk pala nie..
nak tido puas-puas...
xmo org kacau...
Hari Sabtu ne saya Nak Bercuti Ke LABUAN..hehehe...release tension.!
en.Fazlan x ikot..pdan Muka..sapa suh masuk ops..ngeh3..
Bebelan---->saya dah add semua invited readers tok Blog Mawar saya..
k lar ciau lu..
TaTa
Wednesday, June 3, 2009
Waaa..sakit hati..!!!
apasal plak ari nie????
Tension g2...
BUkannya nyer hape..
hari isnin 2 saya terMissed cite ne...

waaaa...haku nak ketuk2 jer pala nieh..
sbb isnin 2 jm 10mlm haku dok mengdap laptop nie..
smpai2 terlupa show DR HOUSE.!!!
yg bertajuk.
"Big Baby"
kemarin ada ulngan jam 4.00 petang..
tapi outing with my dad lar plak..adussss..!!!!!!
kena tunggu Hari sabtu jm1.00pm lar jwbnyer..
xboley missed.!!!
somebody..plss remind me.!!!
uhuk3...menci!!
"BEING NASTY CAN MAKE YOU POPULAR"
clik sini tok info show ne..
hua3...bodohnyer prinsip..tapi cite ne mmg besh!
k lar..
ciau lu..
TaTa
Saturday, May 30, 2009
Aku Tak Mampu~
Aku ingin tersenyum....

Tapi entah mengapa..hati ini diselebungi dgn kesedihan...aku ingin gembira...
Tersenyum dgn Hati yg ikhlas..
Tapi entah mengapa..
senyuman yg aku berikan seolah-olah satu penipuan dariku...
aku ingin menagis..
menagis sepuas-puasnya seperti kanak-kanak..
Tapi Bagaimana
harusku luahkan semua itu....
aku bukan diriku yg sebenar..
gembira dlm kepura-puraan...
siapa agaknya yg mampu mengembalikan senyuman ku..
Rumah ku Syurga Ku..~
huhuhu..rumahku syurgaku..~
semalam saya lepak kat umah mak cik saya di Pasir Putih Putatan..
[bukan pasir Mas kelantan Or Pasir Putih Tawau yew kwn2??]
sbbkan adik sya yg Sengal sgt nak my untie hntar p airport gak!
Menci..dier pegi Melencong kat K.L nu...so tinggal la saya sorang2 dok dlm umah besar ne..
Monday, May 4, 2009
::Masa itu indah::
Tapi yg teruknya..kita orng main pasang duit..!oi..oi..oi..JUDI 2 en fazlan n cik Fatin! dah lar main sampai larut malam..yg syoknyer..saya menang..!ngeh3...dapat RM7 jer..hubby dpt RM3.. hahaha..!xda lar kita org saya jer letak duit..padahal 2 duit en.hubby saya xkuar apa pown.. tok menaikkan semngat.!hehehehe..
habis cite 1st day...************************************************************************************
2nd day..yeaaaaa...nie antara hari yg syok..sebab awal2 pagi lagik en.hubby dah sibuk gerakkan saya tok p pasar..!
Katanya.."yag jom p pasar,nak buat laksa nieh"
yea2..nie 1st time saya n hubby buat laksa..so mcm kelam kabut ckit arr...
nak dijadikan cite masa kat pasar besar K.K..saya n hubby mmg dah penuh tngan ngan mcm2 brng nak wat laksa..tiba masa nak beli bawang..kami be2 pegi lar singgah kat salah 1 gerai yg bnyak 2..beli la bwng merah bangali yg sekilo Rm4..save budjet sebenarnya..ngeh3..
then..bila dah sampai masa nak sedia bahan2 tue..tetiba plak saya tekial2 cari bwng merah tuh!
· 2kg ikan kembung - buang ekor & kepala
· 2btg bunga kantan - dipotong dua
· 3 ikat daun kesum
· 3sb cili giling
· 10bj cili padi - ditumbuk halus
· 20 keping asam gelugor
· 20gm belacan
· 2 s/b otak udang
· garam & serbuk perasa
- Bahan-bahan ulam -
1 labu bawang besar
1bj salad buah
1 ikat daun selum
1 btg timun
3bj telur rebus
3bj limau sambal
1 btg bunga kantan
Laksa sediakan seperti arahan di pek
- Cara-cara
Ikan dibersihkan,masukkan dalam periuk besar bersama 10 keping asam gelugor. Isi air hingga menutupi ikan & rebus hingga hancur. - Bila dah hancur,bawa keluar ikan & tunggu sejuk,air rebusan jgn dibuang biarkan dlm periuk. Asingkan isi ikan dr tulang kemudian blend hingga hancur.
- Masukkan ikan yg dah di blend tadi dalam periuk yang sama. Masukkan bunga kantan,asam keping,daun kesum,cili giling,cili padi dan belacan. Masak dengan api sederhana,biarkan mendidih dan sentiasa panas.
- Bila kuah terlalu pekat, tambahkan air supaya kuah laksa jgn terlalu cair dan jgn terlalu pekat.
- Masukkan otak udang, garam & serbuk perasa.
- Bawang besar, salad, daun selum, timun dan bunga kantan dimayang halus. Timun & limau sambal dipotong dua.
- Masukkan laksa dalam mangkuk dan taburkan bahan2 ulam dan siramkan kuah laksa semasa tgh panas. Siap utk dimakan.
Haha..pas mkn 2...apa lagik..zzzzz lar until 1400..ngee...en.fazlan terpaksa masuk ke kem to amik perintah pergerakan tok masuk operasi pada 3mei..sekali amik waran tiket bas...tapi xlama lar...jam1600 hubby text saya suh besiap nak kuar..yeaaaa...jln lagik.! mula2 kami gerak ke inanam tok urus tiket bas hubby..then..baru lar kuar..jejalan..hu..penat giler dah lar nek motor..kebas bontot saya..ngeh3..jauh pe inanam tue dr putatan..
then..ronda-ronda tersinggah plak kat Tugu Pahlawan apa tah..saya pown xtau..yg saya tau dier bersebelahan ngan HQE.. dulu2 saya mmg slalu dtng sana..tapi last pown masa taun 2002 xsilap!nostalgia beb tempat 2..tmpat saya n family suka pegi dulu..
Hubby siap ckap.."alah..hubby dulu siap kawad agi kat cni.." huh..poyo jer..lalala..tau la..en fazlan oit..awak tue army..of coz la kena kawad kat sna bila hari pahlwan..errrrr..
kami siap komplain agi..ada ke patut pihak pengurusan taman xtukar bendera Malaysia n Sabah.!dah koyak2 g2...di mana semgat patriotisme rakyat??seharusnya kita menghormati bendara negara..!itu maruah rakyat Malaysia tau..cehhh..semgat jer..yelah suntikan daripd hero saya..pejuang negra yg tercinta...[ceh..poyo agi minah ne]
gambar ntah apa kami..!
habis cite 2nd day
*********************************************************************************
3rd day..
hari 2 hari sedey..abg sepupu saya dah kembali ke rahmatuallah..Al-Fatihah..so masa saya ngan hubby xda lar..saya sibuk d umah sedara saya..sampai petang...hubby balik bilik bujang tok wat persiapan masuk ops..dan bermalam di bilik bujang..
********************************************************************************
4th day
lepas jam 12oo hubby sampai kat umah dgn beg askarnyer yg besau dan berat nak mampuih! petang kami just hang out p lunch..then p tanjung aru..ingat nak singgah tgk kengkawan..tapi xdpt..lepak jap kat tg.aru minum ABC..
dah sampai umah plak..mama suh hubby pasang grill tingkap kat bilik hubby..[bilik hubby adalah bilik paling hujung dan bilik paling sejuk antara 5bilik di umah]ha3...terer gak hubby betukang nieh..!lalalala...
Malam 2 kuar agi...beli brng2 tok hubby n mkn2 yg lain tok budak2 kat umah 2..then layan TV2 cite james bond 007..casino royale...ngeh3...saya n hubby lepak tegok tv kat dapur ngan adik2 yg len...
******************************************************************************
Hari terakhir sebelum me amor masuk ops..
Jam6 pagi agi saya n hubby dah gerak ke pasar ikan kat k.k..kami beli brng basah yg bnyak sgt pada saya...ikan belanak sekor..ikan putih sekor..udang sekilo..n brng len..huhuhuhu.. mau RM100 gak habis kat pasar.!
Hari 2..b nak wat masak yg agak special..huhuhu..bnyK GILER rasanya lauk tuh.! ne dia en.hubby yg sedng tekun memasukkn kelapa ke dlm ikan belanak tuh!resepinya??? malas ar nak taip lama2..ngeh3...
Kan saya penah gtau..dimana ada en.fazlan di situ ada makcik kecik yg nyibok..ngeh3..wiwit mcm faham jer abg nyer nak masuk ops..siap nak dok ats riba hubby jer..hua3..xmo lepas g2.! hubby yg sibok mmbakar ikan belanak sumbat nyok!
Dan inilah hasilnya...
pucuk paku masak lemak.. ne fav en.fazlan..hua3...sayur wajib!
Dan ini pulak fav saya..hua3..~
Keseluruhan lauk pada tengahhari tu..
Petang 2..tido lagik..hahaha..mmg dasar kuat tido tol.!then dah bgun 2 kami b2 service moto jap..tukar minyak enjin..saya boley buat tau...kata hubby dia suka akan saya yg xtakut tngan hitam2..kena minyak..jeng2...wat pe nak gelikan?? agi pun benda 2 bukan susah sgt pown..cuma part2 yg complicated saya serahkan pada hubby..~
Masa semakin hampir..jam1900 hubby kena betolak ke terminal..so dlm jam1700 kami dah masak tok dinner..masa ne saya mmg dah xda mood langsung..tapi wat2 hapi aje..sbb en.hubby yg masak..
hurmmm..kari ikan jer pown..tapi amat lar dahsyat rasa nya..sedaap.!
Saya ngan hubby mkn sesama..masa tu dah xleh tahan dah..air mata..MELELEH...hua3..hubby gelak aje...kureng toi.!kata hubby mkn bnyak2..hahaha..begong..xda ayat len ke nak pujuk saya??bila kawan hubby smpai nak hntar hubby ke terminal bersama seorng student hubby masa kss TTS lalu..[same B-bati]
Kalau lah saya masa 2 diberi peluang tok tembak org..semestinya saya akan tembak Daus yg gelakkan saya.!hahaha...kejam!habis 2 saya mmg xleh tahan air mata..saya bukan xbesa kena tinggal..mcm taun2 yg sudah.. b mesti masuk ops 3month++..taun lalu 4bulan setengah..teruk.! tapi kali ne 2bulan aje..or maybe xsmpai 2bulan..ha3..tapi meleleh bukan main..
daus:"alah..berpisah semntara je..mcm aq ne berpisah selama2nya"
[en.daus ne baru cerai ngan bini dier ]
saya: "engko lain..aq lain..mana sama.."
while suhaimi mat din sorang g yg sesama p ops ngan b tersengih tegok gelagat saya..adik2 saya soma wat muka sedey..wiwit plak xmo lepas abg lang nyer...popo asik tnya..lang p mana..huhuhu..my mama plak asyik bagi pesan kat b..b pown senyum jer tegok muka saya..
wah3...xsegan en.hubby ne..say lop biyu dpn kwn2 nyer..hua3...malu saya..tapi sebb nagis leh la cover2..hua3..
so..hubby semalam sampai lahad datu jam0230 pagi..mengantuk beb..
Tadi hubby baru msge yg hubby kena keje kat tungku lahad datu..woooo..kat pedalaman tue.. benanah nak cari line.!errr...kena p pntai baru leh betepon..but as long as saya boley contact dah ok lar kan???
hurmmm..apa2 pun..saya ok dah skrng...ngeh3..semalam aje yg mantel nak mampuih!
k lar..ciau lu..TaTa












