Thursday, September 23, 2010
Setakat nak Tau Umur?!awat..berdosa ka bercinta dengan orang yang dah berusia?
Saturday, August 21, 2010
Emo tak tentu pasal!
Sunday, July 11, 2010
Macam Tak Percaya..
Thursday, June 24, 2010
Tak Tahu mana Satu Nak Cerita
Wednesday, May 19, 2010
Berkorban untuk negara,,
Besa la 2...i kan pempuannnn...bukan lelaki..weeekkkk~
Monday, August 3, 2009
MOODDYYYYYYYYYYYY..~!!!!
hurmmmmm,saya dah balik~
ok..ingat nak smbung cite psal camping ari tueee+cita saya shopping kat k.l...
tapi termoody ckit ari ne....
Tadi ptng en.Hero msge...kata nya nak ajak kuar..
ok la..agi pown dah lama xjumpa..
erk..4hari lama ke????
pahtu..smpai2 jer kat umah..terus ckp mcm gni~
"esok yag tinggal la 2minggu..b fly ke K.L"
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
mana aci mcm gni~!!!!!!!dah la sibuk memanjang jer saya ne..en.Hero lak pn sama..
huk3..baru jer balik dari kembara duga...terus seminggu rehat..kena p Kawad lak..
haisssshhhhh~
pahtu confirm beliau akan smbung cuti p Perak..
Then Balik cni dah posa..Raya ne insyallah en.hero nak balik cuti...
huk3...saya nak herooo saya...
saya xmau sibuuuuukkkkk~
hari sabtu ne..kena p program Rakan Muda agi..nasib setengah hari jer..
pahtu nak g mana agi???????huk3..
xsukanyer...bila kami sgt sibuk~!!!
kadang kala..perlu ada pengorbanan dlm sesebuah hubungan...
saya memilih beliau.......
tadi..sambil melabuhkan kepala d bahu hero..
saya berkata...
"singkatkan masa kita sama2..b asyik sibuk jer~"
lantas beliau menjawab...
"siapa suh yag nak hubby"
anak mataku mula mencari posisi mata kecilnya...
lalu berkata..
"syg sayang hubby...ni adalah pengorbanan untuk mencari kebhagiaan hidup, tugas hubby adalh tanggungjwb hubby ke atas negara..syg sebgai wanita di sisi hubby sentiasa akan menjadi pendorong buat hubby berjuang.."
dan beliau..tersenyum..
saya xpasti di mana kekuatan hati saya sebenarnya..bila asyik memikirkan keselamatan en.hero semasa menjlnkan tugas...dia mungkin tidak sehebat yg lain..tapi saya juga punya hati..
saya harus kuat!!
kuat untuk tidak melihatkan betapa sedihnya hati ini melepaskan beliau menjlnkan tugas..
kuat untuk menjadi isteri beliau pada masa akan dtng.~
kuat untuk menerima sebarang perkhabaran...
kuat untuk menjadi Seseorang dlm hidup seorang tentera...
bila en.Hero bertugas..
hati siapa yg tak berdebar2...menunggu msge "dah selamat sampai kem" biar pn smpai ke pagi snggup tidak tidur agar saya tau berita dari beliau..
bukan sama seperti menunggu si dia..balik kerja...
yg mana.."b dah abis keja"
owhhhh..hati wanita itu memang sama...tapi hati seorang wanita kepada seorang pejuang itu ada lainnya....
dah sebak...bye~

Friday, July 17, 2009
You are not aLone~~,
jika di hitung-hitung..
baru genap 2mggu 1hari en.hero balik dari ops..
tapi..belum puas pown saya ngada-ngada lebih..
hari rabu lalu en.herooo saya kena masuk hutan agi..
lucky sbb kali ne mereka x bertapak di dlm hutan yg betul2 hutan
yg betul2 xda line...
namun disebalik kesabaran saya ini..
tercalit juga rasa sedih...dan terfikir..
"oh..begini kah bayangan bila kami sudah bernikah..?"
"harus di tinggalkan selalu??"
en.heroo tak penah bertanya apa perasaan saya..
bukan bermakna dia samasekali tidak mahu tahu..
tapi en.hero tentunya memahami jiwa dan perasaan saya..
kalau org jumpa saya..
"eh..mana abg kau?"
perghhh..xda soalan lain ke???dah tau dier keja apa..
agak..agak la..tanya soalan tu..
"sape suh yag ngorat b??"huh..inilah jwapan en.Hero bila saya menyatakan isi hati saya tentang kebizian dan kejauhan kami~
sape yg ngorat sape?????
hohohohohoho~
semalam chat ngan kak erin..~
dier dah tunang.~!congrats kak..pas ne turn fatin lak...ekekekeke..
perbualan kami???
hanya berlandaskan perasaan menjadi seseorang dlm hidup
seorang tentera.~
"kadang-kadang org cuma mampu melihat dan berkata sabar..namun hakikatnya bagi kami ianya bukan semudah yg difikirkan..bukan semudah yg dibayangkan..bukan semudah yg ditafsirkan.."
saya akan menangis..menangis..dan terus menangis...
menangis kerana takut kehilangan insan yg saya dambai..
saya tau..~org akan berkta..
"eleh..mcm hebat sgt..cari lah org lain~!"
ya~!
saya tahu..en.hero saya xsehebat org lain..
tapi bagi saya..kerana dia memegang status
"MANUSIA BIASA"
Manusia biasa yg mana tidak memerlukan kekayaan untuk membahagiakan saya..
Manusia biasa yang mana tidak perlu kepandaian luar biasa untuk membahagiakan saya...
manusia biasa yg sederhana..~
manusia biasa yg tahu erti kasih syg...
dan saya memilih en.Hero kerana dia "manusia biasa"
"But you are not alone"
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
But you are not alone
saya rindukan gelak ketawa beliau...
rindukan usikan beliau...
maafkan saya..dengan rasa terpaksa menulis disini untuk meluahkan rasa hati yg terbuku~
k.lah ciau lu..
TaTa

Tuesday, July 14, 2009
Down......
hari ne mood sgt la hapieeee pada pagi..
dan down bnyak pada waktu petangnya...
SEBAB???
ada org yg sibuk memanjang~
Niat di hati..dan kata org itu..hari ne nak kuar..coz esok dah nak gerak ke Tamparuli for 2 weeks..and sure there is no "line" dlm hutan2 tuh..otherwise la dorang dok inside hutan yg bnyk menara Celcom~
Bnyak2 down coz niat di hati nak lanja hero saya mkn sup..~
sbb itu org dah 2hari selsema..n i know hero saya susah nak sembuh..
alah..setakat 2minggu right????
but 2 weeks without sms,calling mode...mcm na???
kalau hero saya duk betugas dlm bndar xpe..ne dlm hutan okey????
mcm2 boleh jadi..dan hati saya xkn tenteram..
tambhan pula faktor kesihatannya yg xbrpa baik...
dan cuaca yg hari2 hujan...
malas nak taip pnjng2..
Kamu...menyarung baju hijau..
dan aku memilih kamu yg sentiasa jauh~
Mungkin disebalik kejauhan ini..
akan ada maksudnya...
mungkin disebalik kesabaran yg ditanggung anak hati..
akan ada balasannya...
Mungkin disebalik kerisauan ini...
akan ada rahsianya..
seperkara yg ingin ku katakan..~
sejauh mana kaki mu melangkah,
sedalam mana lautan kau selami,
dan setinggi mana kau terbang,
aku disini menantimu dengan penuh rasa cinta....
hati saya harus lah besar..

Saturday, June 27, 2009
Kekanda di medan perang~
Thursday, June 11, 2009
Biarkan saya("_)
Maafkan saya kwn2...
saya mmg dah berada dithap sedey yg xboley di kawal...
saya rindu en.Fazlan..
Tapi apakan daya saya...saya bukanlah seseorng yg bisa menghalang dia pergi jauh..
apatah lagi kerna tanggungjwb nyer sbgai seorng Tentera..
Saya rindukan masa2 kami bersama..Tersangat rindu ingin menyetuh wajah nya yg menenagkan..
apatah lagi melihat senyuman yg bisa buat saya
merasa bahagia...
semalam belek2 almari..kemas..bnyaknyer baju en.Fazlan ngan saya yg sama..ne pown ada yg xteramik gmbar..
Bila agi Baju2 ne boleh kami pakai???
sedng saya menaip entry ne..dtng msge dari en.Fazlan..
en.Fazlan:"yag watpe 2?"
ku:"xwat pe..rindu kat b..rasa mcm nak nagis jew"
en.Fazlan:"hurm..nagis la..b tgh memancing ne..dah 23ekor ikan haruan b dapat"
[hurmmm..ikan kegemaran saya tu]
ku:"b xwindu syg ke??"
[soalan bodoh yg selalu ku tnya]
en.Fazlan:"rindu la..2yg buang masa mancing ne"
Bila lah en.Fazlan nak balik ne..apapsal susah nak tau???
uwaaaa..aq ingin meraung..
RINDU en.Fazlan..
esok or lusa..atau ahad nak kuar shopping..
menci.!coz xda en.Fazlan..
Tadi kuar pegi psar..ada oag kacau2 nak ngorat.!
[cettt..mcm lar lawa haku ne!!]
besanya kalu pegi psar..en.Fazlan msti ada..katanya cian saya kena usung brng..
pastu rasa selamat jerrr...xrisau pown..haish...
k lar..mood tetap xbagus 2-3hari ne..
ciau lu..
TaTa..
Saturday, May 30, 2009
Aku Tak Mampu~
Aku ingin tersenyum....

Tapi entah mengapa..hati ini diselebungi dgn kesedihan...aku ingin gembira...
Tersenyum dgn Hati yg ikhlas..
Tapi entah mengapa..
senyuman yg aku berikan seolah-olah satu penipuan dariku...
aku ingin menagis..
menagis sepuas-puasnya seperti kanak-kanak..
Tapi Bagaimana
harusku luahkan semua itu....
aku bukan diriku yg sebenar..
gembira dlm kepura-puraan...
siapa agaknya yg mampu mengembalikan senyuman ku..
Monday, May 4, 2009
::Masa itu indah::
Tapi yg teruknya..kita orng main pasang duit..!oi..oi..oi..JUDI 2 en fazlan n cik Fatin! dah lar main sampai larut malam..yg syoknyer..saya menang..!ngeh3...dapat RM7 jer..hubby dpt RM3.. hahaha..!xda lar kita org saya jer letak duit..padahal 2 duit en.hubby saya xkuar apa pown.. tok menaikkan semngat.!hehehehe..
habis cite 1st day...************************************************************************************
2nd day..yeaaaaa...nie antara hari yg syok..sebab awal2 pagi lagik en.hubby dah sibuk gerakkan saya tok p pasar..!
Katanya.."yag jom p pasar,nak buat laksa nieh"
yea2..nie 1st time saya n hubby buat laksa..so mcm kelam kabut ckit arr...
nak dijadikan cite masa kat pasar besar K.K..saya n hubby mmg dah penuh tngan ngan mcm2 brng nak wat laksa..tiba masa nak beli bawang..kami be2 pegi lar singgah kat salah 1 gerai yg bnyak 2..beli la bwng merah bangali yg sekilo Rm4..save budjet sebenarnya..ngeh3..
then..bila dah sampai masa nak sedia bahan2 tue..tetiba plak saya tekial2 cari bwng merah tuh!
· 2kg ikan kembung - buang ekor & kepala
· 2btg bunga kantan - dipotong dua
· 3 ikat daun kesum
· 3sb cili giling
· 10bj cili padi - ditumbuk halus
· 20 keping asam gelugor
· 20gm belacan
· 2 s/b otak udang
· garam & serbuk perasa
- Bahan-bahan ulam -
1 labu bawang besar
1bj salad buah
1 ikat daun selum
1 btg timun
3bj telur rebus
3bj limau sambal
1 btg bunga kantan
Laksa sediakan seperti arahan di pek
- Cara-cara
Ikan dibersihkan,masukkan dalam periuk besar bersama 10 keping asam gelugor. Isi air hingga menutupi ikan & rebus hingga hancur. - Bila dah hancur,bawa keluar ikan & tunggu sejuk,air rebusan jgn dibuang biarkan dlm periuk. Asingkan isi ikan dr tulang kemudian blend hingga hancur.
- Masukkan ikan yg dah di blend tadi dalam periuk yang sama. Masukkan bunga kantan,asam keping,daun kesum,cili giling,cili padi dan belacan. Masak dengan api sederhana,biarkan mendidih dan sentiasa panas.
- Bila kuah terlalu pekat, tambahkan air supaya kuah laksa jgn terlalu cair dan jgn terlalu pekat.
- Masukkan otak udang, garam & serbuk perasa.
- Bawang besar, salad, daun selum, timun dan bunga kantan dimayang halus. Timun & limau sambal dipotong dua.
- Masukkan laksa dalam mangkuk dan taburkan bahan2 ulam dan siramkan kuah laksa semasa tgh panas. Siap utk dimakan.
Haha..pas mkn 2...apa lagik..zzzzz lar until 1400..ngee...en.fazlan terpaksa masuk ke kem to amik perintah pergerakan tok masuk operasi pada 3mei..sekali amik waran tiket bas...tapi xlama lar...jam1600 hubby text saya suh besiap nak kuar..yeaaaa...jln lagik.! mula2 kami gerak ke inanam tok urus tiket bas hubby..then..baru lar kuar..jejalan..hu..penat giler dah lar nek motor..kebas bontot saya..ngeh3..jauh pe inanam tue dr putatan..
then..ronda-ronda tersinggah plak kat Tugu Pahlawan apa tah..saya pown xtau..yg saya tau dier bersebelahan ngan HQE.. dulu2 saya mmg slalu dtng sana..tapi last pown masa taun 2002 xsilap!nostalgia beb tempat 2..tmpat saya n family suka pegi dulu..
Hubby siap ckap.."alah..hubby dulu siap kawad agi kat cni.." huh..poyo jer..lalala..tau la..en fazlan oit..awak tue army..of coz la kena kawad kat sna bila hari pahlwan..errrrr..
kami siap komplain agi..ada ke patut pihak pengurusan taman xtukar bendera Malaysia n Sabah.!dah koyak2 g2...di mana semgat patriotisme rakyat??seharusnya kita menghormati bendara negara..!itu maruah rakyat Malaysia tau..cehhh..semgat jer..yelah suntikan daripd hero saya..pejuang negra yg tercinta...[ceh..poyo agi minah ne]
gambar ntah apa kami..!
habis cite 2nd day
*********************************************************************************
3rd day..
hari 2 hari sedey..abg sepupu saya dah kembali ke rahmatuallah..Al-Fatihah..so masa saya ngan hubby xda lar..saya sibuk d umah sedara saya..sampai petang...hubby balik bilik bujang tok wat persiapan masuk ops..dan bermalam di bilik bujang..
********************************************************************************
4th day
lepas jam 12oo hubby sampai kat umah dgn beg askarnyer yg besau dan berat nak mampuih! petang kami just hang out p lunch..then p tanjung aru..ingat nak singgah tgk kengkawan..tapi xdpt..lepak jap kat tg.aru minum ABC..
dah sampai umah plak..mama suh hubby pasang grill tingkap kat bilik hubby..[bilik hubby adalah bilik paling hujung dan bilik paling sejuk antara 5bilik di umah]ha3...terer gak hubby betukang nieh..!lalalala...
Malam 2 kuar agi...beli brng2 tok hubby n mkn2 yg lain tok budak2 kat umah 2..then layan TV2 cite james bond 007..casino royale...ngeh3...saya n hubby lepak tegok tv kat dapur ngan adik2 yg len...
******************************************************************************
Hari terakhir sebelum me amor masuk ops..
Jam6 pagi agi saya n hubby dah gerak ke pasar ikan kat k.k..kami beli brng basah yg bnyak sgt pada saya...ikan belanak sekor..ikan putih sekor..udang sekilo..n brng len..huhuhuhu.. mau RM100 gak habis kat pasar.!
Hari 2..b nak wat masak yg agak special..huhuhu..bnyK GILER rasanya lauk tuh.! ne dia en.hubby yg sedng tekun memasukkn kelapa ke dlm ikan belanak tuh!resepinya??? malas ar nak taip lama2..ngeh3...
Kan saya penah gtau..dimana ada en.fazlan di situ ada makcik kecik yg nyibok..ngeh3..wiwit mcm faham jer abg nyer nak masuk ops..siap nak dok ats riba hubby jer..hua3..xmo lepas g2.! hubby yg sibok mmbakar ikan belanak sumbat nyok!
Dan inilah hasilnya...
pucuk paku masak lemak.. ne fav en.fazlan..hua3...sayur wajib!
Dan ini pulak fav saya..hua3..~
Keseluruhan lauk pada tengahhari tu..
Petang 2..tido lagik..hahaha..mmg dasar kuat tido tol.!then dah bgun 2 kami b2 service moto jap..tukar minyak enjin..saya boley buat tau...kata hubby dia suka akan saya yg xtakut tngan hitam2..kena minyak..jeng2...wat pe nak gelikan?? agi pun benda 2 bukan susah sgt pown..cuma part2 yg complicated saya serahkan pada hubby..~
Masa semakin hampir..jam1900 hubby kena betolak ke terminal..so dlm jam1700 kami dah masak tok dinner..masa ne saya mmg dah xda mood langsung..tapi wat2 hapi aje..sbb en.hubby yg masak..
hurmmm..kari ikan jer pown..tapi amat lar dahsyat rasa nya..sedaap.!
Saya ngan hubby mkn sesama..masa tu dah xleh tahan dah..air mata..MELELEH...hua3..hubby gelak aje...kureng toi.!kata hubby mkn bnyak2..hahaha..begong..xda ayat len ke nak pujuk saya??bila kawan hubby smpai nak hntar hubby ke terminal bersama seorng student hubby masa kss TTS lalu..[same B-bati]
Kalau lah saya masa 2 diberi peluang tok tembak org..semestinya saya akan tembak Daus yg gelakkan saya.!hahaha...kejam!habis 2 saya mmg xleh tahan air mata..saya bukan xbesa kena tinggal..mcm taun2 yg sudah.. b mesti masuk ops 3month++..taun lalu 4bulan setengah..teruk.! tapi kali ne 2bulan aje..or maybe xsmpai 2bulan..ha3..tapi meleleh bukan main..
daus:"alah..berpisah semntara je..mcm aq ne berpisah selama2nya"
[en.daus ne baru cerai ngan bini dier ]
saya: "engko lain..aq lain..mana sama.."
while suhaimi mat din sorang g yg sesama p ops ngan b tersengih tegok gelagat saya..adik2 saya soma wat muka sedey..wiwit plak xmo lepas abg lang nyer...popo asik tnya..lang p mana..huhuhu..my mama plak asyik bagi pesan kat b..b pown senyum jer tegok muka saya..
wah3...xsegan en.hubby ne..say lop biyu dpn kwn2 nyer..hua3...malu saya..tapi sebb nagis leh la cover2..hua3..
so..hubby semalam sampai lahad datu jam0230 pagi..mengantuk beb..
Tadi hubby baru msge yg hubby kena keje kat tungku lahad datu..woooo..kat pedalaman tue.. benanah nak cari line.!errr...kena p pntai baru leh betepon..but as long as saya boley contact dah ok lar kan???
hurmmm..apa2 pun..saya ok dah skrng...ngeh3..semalam aje yg mantel nak mampuih!
k lar..ciau lu..TaTa















