Countdown:Aku Terima NIkahnya

Daisypath Wedding tickers
Showing posts with label real life. Show all posts
Showing posts with label real life. Show all posts

Wednesday, January 23, 2013

Babu's Job

hi..

salam,

hari ni adalah hari payday bagi yang kerja gomen.dan memandangkan me ni anak mummy gomen and tunang gomen maka hari ni adalah payday saya juga..yeaaahhhh..!!

maka dengan itu hari ini adalah hari sattlekan isi rumah and thats my jobs today "babu's job" bukan babun ar. babu tu maksudnya mak cik.

ala shopping pun di servey,putatan jak.syukur ndak ramai org lgi..hehehe..kalau pigi malam habisla berbaris di servey tu buli patah kaki. hurm.alangkah seronoknya kalau ada mr.fiance sebab dis job selalunya di buat bersama beliau..~~ so hari ni shopping sorang-sorang memang tidak best.lagi-lagi kena sorong trolley yg full dengan barang-barang.. big sigh*

 yer..makan beras murah ja..stok beras ni tak sampai sebulan kot memandangkan adik bungsu versi kuat makan aku ada dirumah..
 beli barang-barang kering yang wajib ja..barang basah esok ja kali di tamu sabindo.!

dan buat sekian kalinya..muka penat shopping di bawah aircon dan sakit pinggang angkat banyak barang.
*owhh..mr.fiance saya berharap bahawa bila kita dah nikah tugas awak diluar berkurang lah ya. tak sanggup berbelanja dapur tanpa kamu sayanggg...* berharap la kau cik.fatin kalau dah namanya askar siap sedia la kena tinggal selalu..miahahahaha

notakaki-->gambar msa shopping tidak available..kalau ada maknanya bukan aku la 2 berbelanja.bye.!

Monday, May 16, 2011

tudung...

Bismillah..

Assalam,

sekarang ni fashion bertudung dah macam-macam kan?stail yuna la,stail hana tajima.. and of course i love it! ianya satu penampilan bagi para muslimah yang nak tampil lebih bergaya dan penuh keyakinan.

Tapi,tak kurang juga kutukan demi kutukan dari orang lain. well comment aku cuma.. penerimaan seseorang terhadap benda baru@ fashion bertudung nie berbeza. semuanya terpulang pada si pemakai...dan niat nya nak pakai tudung tu untuk apa? TUTUP AURAT atau BERGAYA. wallahualam.

cuma konteks tutup aurat ni besar.bukan setakat bertudung..tapi menutup semuanya dengan sempurna. hurm. saya bukanlah seorang yg pakar dalam bidang agama.kalau salah tolong betulkan.

cuma nak cakap sikit la. ada yang kutuk fashion tudung nie tapi dalam masa yang sama dia tak bertudung. jadi sapa-sapa yang nak menegur tu.tengok diri sendiri la yer.! mungkin betul apa yg kamu cakap..pakai setakat
 nak berlawa buat apa?

hurm.kawan, orang tak bertudung berlawa boleh kan?pakai seksi meksi.tunjuk paha,tunjuk dada, tapi orang pakai tudung tak boleh ka? nak ada penampilan yang meyakinkan..? lantak la...

dulu aku pakai tudung macam di atas.4tahun lalu punya fashion...masa 2008 aku dah start pakai shawl and syria.~

Berikut merupakan perbualan antara cik fatin dan en.Fazlan

lepas mms yang di hantar

en.Fazlan : apa punya stail la kamu pakai yag.pelik jer b tengok

cik fatin : syg suka la~!

en.fazlan : b lagi suka yag pakai tudung mcm dulu.lagi comey.

cik fatin : huh.tudung 2 stail lama.pegi pasar pun syg dah tak pakai sbb malas nak iron la.baik sumbat tudung ekspress kat kepala ni.lagipun syg suka tudung yg pelik-pelik..unik ok!

en.fazlan : suka yag la...


dalam hal nie aku tak salahkan beliau menyatakan pendapat beliau.dia berhak mengetahui kenapa aku suka tudung mcm nie..biarpun tiap kali keluar beliau akan komen.stail apa lagi aku pakai. ha ha ha.

k la bai!

Tuesday, May 10, 2011

Kisah si pemasang cermin

Bismillah.

Assalam.

Kejadian berlaku hari ni.rasa lucu pun ada.geram pun ada.al-kisah jam 8pagi baru aku terbangun dari tidur dengan rasa terkejut! hah! nasib tak ada paper. jadi dengan muka aku yang buruk tu.nak menuju ke tandas. bila aku buka pintu...

TERKEJUT!

"hah!aku mimpi ka nie?apasal banyak lelaki kat asrama nie?!" terus tutup pintu masuk balik n usai rambut yang serabut.and cepat-cepat cari seluar panjang.!

kurang asam betul.patut la bising bunyi orang menggeborrrrr dinding tu!aiyaaaaa.rupanya dorang ni nak pasang pelan keselamatan di setiap bilik.

jadi bila dah sampai turn bilik aku nak pasang benda alah tu.roomate aku boleh plak lari lintang pukang! jadi nak tak nak terpaksa la aku tinggal dalam bilik ni n tunggu dorang siap pasang.reasonnya, takut hilang barang la konon!tapi betul juga kenanya di hangkut hp aku..aku nak guna apa lagi? harap duit jatuh dari langit la baru dapat beli hp baru.


masa aku nak masuk bilik tu.[sebab aku dari ruang tamu]

si pak cik cermin : "bilik kau ka dik?masuk la"

CF: "a'ah.ok"


si pak cik cermin : "ha bagus la..boleh kita tutup pintu ni"

CF : "eh.!kenapa pula..tak baik tau..astafirullah"

si pak cik cermin : "hehehehehehe..main-main jak ba!"

CF dalam hati "cisss kurang asam betul!cepat la habiskan kerja kau tu..!"

masa tu aku dah duk menyumpah-nyumpah sebab menyampah dengan lelaki tuh!cissssss..gatal tak bertempat!

tiba-tiba....
si pak cik cermin "aduh!"

CF : "tergelak"

dalam hati lagi...padan muka..sepa suh gatai..kan dah tertukul jari sendiri. hahahahahahahahaha.... masa nie aku perasan dia tengah jeling-jeling gambar kat dinding aku.sampai part dia tengok gambar hubby masa tu jugak tangan dia tertukul. ha ha ha.



jadi kesimpulannya..hati-hati di jalan raya. ha ha ha.

Thursday, May 5, 2011

undescribe feeling.damn!

Bismillah..

Assalam.

tadi sedang best study.FB peneman setia.Blog pun sama..rasa bosan tgk nota terus belek-belek fb. rasanya terlebih belek..ha ha ha

tiba-tiba terbuka satu profile someone yang pernah _____________ [isi sendiri]

Mula-mula tak ada feeling pun.But after terlihat folder gambar kahwin dia.TERKEJUT.! oh..rupa nya beliau sudah berkahwin syukur la..

but,his word masih terniang-niang dalam fikiran aku. "please,be with me..i dont want to marry her!"

kuang.kuang.kuang.habis la.!nasib aku jenis setia pada en.hubby..kalau tak?cisss..simpang malaikat 44 malaikat! aku bukan apa.apa kes kan nak kat aku lepas permainkan perasaan aku? lepas tu tinggalkan aku. huh. nasib aku budak-budak lagi time 2. then after 2years tak ada khabar dari dia. tiba-tiba msge macam tu kat aku.

mana tak juling biji mata tengok msge gila tu!

tapi aku kan jenis yg cool.[konon la] jadi msg tersebut tidak di balas.! but he keep on msg me n try to reach me via call..cehhhh...tak jawab juga aku...

last-last aku balas dengan ayat mcm nie

"sorry,i'm not belong to you..my love not belong to you too.. everything is over.please let me go with my own life"

dan itu lah kali terakhir aku dengar khabar dari dia.n now maklumla dunia dah canggih. semua orang pun ada FB.tup-tup jumpa profile dia.then tengok gambar kawin dia. waaa..his wife sangat cantik! SUMPAH sgt cantik dan sangat ayu!aku rasa..bodohnya dia kalau dia nak tolak pilihan keluarga dia masa tu.. rugi woo rugi!

n tengok status dia married to "his wife la" and dah ada baby la!soo cute...

dan sekarang perasaan aku.WOI JELESNYA.hahahahaha..Bukan jeles dia kawen ngan orang lain but aku jeles dia dah kawen and dah ada anak..

aku rasa aku ni dah gila.gila nak kawen.wakakakakaka..tampaar jap muka nie laju-laju..ha ha ha.

Syukurlah.akhirnya dia ada life sendiri.ada keluarga.ada anak..i'm happy for him!even aku tau dia memang benci kat aku tahap gaban.Begitu la hidup penuh dengan rahsia, aku tak di takdirkan untuk bersama dia namun aku bersyukur kerana di kurniakan Mohd Fazlan dalam hidup aku.

akhir-akhir ni ramai dah kawan-kawan aku yg dah dapat seru kawen..huahuahua.Tahniah la pada mereka! sorry tak dpt attend big day kamo semua. al-maklum la status masih lagi student aka pelajar.. wakakakaka
lain kali buat la masa cuti.plissssss....~tak kurang juga yg dulu lepas spm dah kawen.anak pun dah banyak! bravooo..~

seriously aku benci tengok gambar guna uniform yg skema tuh!yaiii..mcm bukan aku jer dlm student card tu.


Tapi aku rasa.gambar tak skema aku mmg cute ha ha ha..sila muntah hijau di situ.!dah la manyak jerawat. wa ka ka ka.nak minta sponsor hubby beli pencuci muka yg harga riban-riban la..kedepanggggg.! apa ko ingat muka ko hado lawa macam angelina juling?? isk.isk.isk.tak sedar diri. pakai pencuci cap ayam boleh la. jadi muka boleh warna warni mcm ayam jantan.ha ha ha.baru shinning..nak kalahkan orang yg kaler rambut macam-macam.hah!amik kau.muka aku kasi kaler.!

dah.dah fatin oi!2hari lagi dah start final exam okey!sedar sikit..asyik nak bejoli je ngan lappy. mentang-mentang dapat duduk kat bilik sehari suntuk sampai keras bontot kat kerusi hempuk mcm kayu ni!






k la bai!back to work again.bye2.[=.= ] i'm sooo lazy!

Wednesday, May 4, 2011

Nervous pulak

Bismillah

Assalam,

 HUH!
Berapa jam lagi.
nak pukul 12tengah malam?


Tepat jam 12.01minit atau H 0001
maka genap lah....4tahun hubungan kami!

yg aku pelik sekarang ni.apasal ku nervous.cissss..tak faham betul aku di buatnya,!

k la Bai! psttt..blog ni dah jadi suram kan?kenapa ya?kenapa?

Thursday, April 28, 2011

Cabaran 30hari lah sangat.

Bismillah..

Assalam.

Hari ni hari khamis..ya.ya.semua orang tau kan.Tapi yang boringnya..hari ni adalah hari off day aku. sigh*
mau keluar mencari makan pun jadi satu hal suda sama aku..!

dari tadi blogwalking jak la...buka FB pun membosankan.!

so aku pun terserempak la konon dengan cabaran 30hari tu.!tapi aku bukan nak teruskan cabaran 30hari tu. aku cuma nak ambil beberapa soalan yang aku rasa best n membebel di blog nie..ha ha ha


A picture of you last year and now,how have you change since then

atas Feb.2010 dan bawah Feb 2011

Perubahan?
Aku rasa dari gambar nie..tak ada la nampak sangat perubahan apa pun..aku still orang yg sama. cuma. 
Berat memang dah naik dari 45kg ke 52kg.Bagi aku tak adalah special sangat berat naik melainkan ianya permintaan dari hubby......

Seminggu dua nie ramai orang perasan yg badan aku dah naik.iclude pengajar-pengajar. siap picit-picit lengan aku!haishhhhh...dengan selambanya aku berkata "happy puan.tekun tunduk menghadap pinggan la jawabnya"

 roommate aku pun siap cakap "kau beli baju beli lah yang besar cikit.badanmu tu cepat naik" ha ha ha...

Bercakap tentang perubahan lagi..kalau dulu aku nie banyak mulut.potpetpotpet sana sini. sekarang nie aku lagi suka banyak mendiamkan diri...hehehe.. Boleh percaya ka tu?tak boleh.tak boleh! sebab kalau jumpa geng mesti bising jugak! 

Dulu-dulu aku suka buat lawak begong.tapi sekarang ni macam tak pandai dah.kalau bercerita serius ja.. tapi kalau jumpa kak wati,kak rin n kak sue.aku yang dah pencen nie pun boleh keluar gila sebab dorang ni memang pelawak asli...ha ha ha..
ada lagi perubahan yang ketara bagi aku.Suka Bermake Upand pakai dress feminin [kalau cuti lah]

kalau dulu...aku memang malas tahap gaban untuk ber make up n pakai dress bagai.sebab bagi aku leceh n perlu ambil masa yang lama ok!sekarang nie en.hubby akan merungut dan terpaksa sound 1hour before keluar mesti sudah gerak untuk bersiap. ha ha ha. mau tengok perbezaan dulu dan sekarang?

Muka tak adalah lawa pun..baju pun tak la cantik..tapi perubahan yang aku buat ni saja untuk meningkatkan keyakinan diri dan supaya beliau tak bosan. ha ha ha..adakah begitu ? aku cuma mengikut nasihat mama. yang kita as perempuan harus pandai mencantikkn diri yg tak cantik supaya nanti laki ndak cari pempuan lain. ha ha ha.

 menurut mama..lelaki memang manis masa sekarang. nanti kalau sudah lama-lama..pandai ada selera sama perempuan lain sebab bini nya macam orang tua!huh! sendiri punya pendapat la kan? but bagi aku as wanita kita harus pandai jaga muka,jaga badan.jaga segala-galanya lah! jangan masa bercinta jak mau cantik-cantik tapi lepas kawin lagi wajib berhias.! naaa......nanti laki kamu cari lain...sendiri gigit jari..
ok la..banyak betul aku merepek hari ni...nanti aku update lagi bila aku suka la ya! bai!

Thursday, February 3, 2011

alahai nenek kebayan..dah tua kerepot pun nak jeles?

Bismillah,


Salam,


Hi korang!pagi-pagi nie bila aku buka blog adalah nenek kebayan  nie mencacap tulisan dia kata shoutbox aku.
agaknya dia dah nyanyuk..sebab tu merepek mcm orang gila....jom kita baca apa dia tulis.

"kebayan: awk puyer muke mcm nenek tua la.. bf awk tue mmcm awk punyer ayah la. hahahaha"

 see???hurm..yelah kebayan....untuk pengetahuan kau."ADA AKU KISAH?"
kalau muka aku mcm nenek tua sekali pun,bukan aku minta duit sesen pun dengan kau kan? ada aku nyusahkan hidup mak bapa kau yang tak ajar anak dia cara nak menghormati orang lain...bodohnya mak bapa kau kan..lahirkan anak yang tak guna..kesian..kesian.kesian..

aku rasa kau sekarang nie ada masalah mental la..sebab tak sedar diri.

i wonder la,kau nie lelaki atau perempuan.. kau tu lawa sangat ka?hensem ka? sempurna sangat ka??? hello ingat sikit.! kita nie sama-sama hamba ALLAH..jadi disisinya,Kau dengan aku sama saja darjatnya biarpun muka aku mcm nenek tua n muka kau mengalahkan angelina jolli atau brat pitt.. huh!

Bf aku? awat ang jeles ka?? eleh..tua macam rupa bapak aku pun kau nak kisah? eh! kau pernah nampak muka pak aku tak? my daddy hensem tau...isk3...


see..ada macam rupa bapak kau?tak da kan?i'm sure bapak kau mesti dah botak lagas!hahahaha.. bapak aku memang awet muda!ko pikir cincai ka?jadi bermakna.. my manjer pun hensem!hahahahaha.......

kesian ko kan?even my manjer tu dah tua mcm yang kau cakap..tapi ada dia macam BF/GF/WIFE/HUSBAND kau??lalalalalala


dah 4tahun aku bersama MyManjer..rasanya semua yang belia buat memang membahagiakan aku... beliau bagi semua yang tak aku jangkakan.~dari segi materialnya.. duit perbelanjaan tiap-tiap bulan, unexpected present from him....masa yang beliau luangkan bersama aku..eh lupa nak bagitau kau kebayan.. semalam beliau ajak shopping lagi!apa benda yang beliau belanja tapi tak da masa aku nak share.wekkkkk..

 see...kau boleh masak macam beliau?kalau ko perempuan,BF kau pandai masak ke? atau ko lelaki,Kau boleh masak untuk GF kau ke???aku pasti..memang ko tak boleh pun!

 sian kau kan..mesti kau nie manusia mcm binatang sebab di kurniakan akal tapi tak tahu berfikir dengan waras.apasal ko tak boleh tengok org lain bahagia...kesian.

ok la..sebelum aku blah..meh sini aku hidang muka aku yang macam nenek yang kau cakap.

sila cakap nenek di atas tu cute!hahahahaha..=PPPPP

Tuesday, November 23, 2010

Rasa Hati

bismillah.....

Salam,


segala-gala yang bermain di kotak pemikiran aku hilang!apa yang aku ingin sampaikan juga hilang... aku rasa binggung..kenapa aku begini????????

dua tiga hari nie..aku rasa seperti kehilangan sesuatu..aku tak tahu kenapa seorang sahabat sanggup menipu.! dan akhirnya dia terjerat dengan perbuatannya.Aku jadi rindu dengan "sahabat" itu. Namun perbuatannya terhadap aku,memperbodohkan aku.menipu..membuatkan hatiku terluka dan aku ingin sekali membuang namanya dari ingatanku. Namun siapakah aku sebagai manusia biasa,mampu berbuat demikian.

Situasi ini membuatkan aku memerlukan beliau disisi ku,kerana selama ini..dialah teman sejati ku.. Memahami isi hatiku,mengerti riak wajahku,hatta menyediakan bahunya buatku~

Mengapa dunia ini,menyediakan penghuni-penghuni nya yang bersifat sedemikian? sanggup menipu untuk kepuasan diri sendiri sehingga melukakan insan yang lain.Adakah ini satu ujian buat aku dan mengingatkan bahawa tiada siapa boleh kita percayai sepenuhnya melainkan Allah..?


Mungkin benar kata mereka,lupakan saja..dan teruskan hidupmu seperti biasa.....

Aku tak perlu bersedih sepatutnya!Dia cuma seorang "sahabat" yang tak boleh dijadikan sahabat... 
Pergi kau dari hidupku...

Kerana dalam hidupku,masih ada insan yang lebih menyayangi diriku...........
Aku begitu merindui saat kami bersama mencipta bahagia........I love u sayang!


potpetcikfatin:maaf entry agak sentimental...kecewa sebenarnya.!

Thursday, September 23, 2010

Setakat nak Tau Umur?!awat..berdosa ka bercinta dengan orang yang dah berusia?

bismillah................................

aku baru nak berehat!nak out FB n Blog....tiba-tiba ada manusia duk tanya....

manusia: ui..Bf mu tu berapa umur?

Aku : 31,kenapa?

manusia : astfllh..JAUHNYA UMUR!!

aku dalam hati:wtfhttfhhftfh%$#@!#&(*^%!!

Aku:tak pela..dah biasa...tak kisah pun...

manusia: dia keja apa?

Aku: Askar..

manusia:owhhhhhhhhhhhhhhh..

ok..pertama...aku tak marah dia cakap mcm g2..itu hak dia,tapi tak sepatutnya dia tanya soalan macam g2 kat aku...
kenapa?salah ka???manjer nampak tua sangat ka??????

eh,kalau tua sekali pun bukan u tau yang hidup ngan dia! saya.!aku tak kisah.........................

soalan-soalan mcm nie..aku dah resistent ok!immune dahhh..jadi ko tanya mcm na pun..aku takkn hot bagai nak gila,tapi awas monyet..mulut aku kalau dah tak tahan boleh tekoyak telinga ko...

Selama ni..aku tak pernah la kacau hidup kau..kenal pun mcm g2 jer,apasal ko sibuk2 hal aku? suka hati aku la nak cari bakal suami mcm na.....awat hang ingat hang 2 baik sangat ka sampai duk hina2 org...

soalan tu.....iskkk..terasa ok!hello....dia tak la tua mana pun,hati pun baik tau! belum tentu BF kau tu sanggup tanggung hidup kau mcm yg mysayang buat selama 3tahun ++ nie...

huh!belum tentu BF kau yg kerja pakai kot duk dalam aircorn 2 boleh janjikan kebahagiaan.. jadi jgn sekali2 argue kenapa msti aku pilih askar!

nasihat aku..hubungan korang yg baru 2 jgn duk bangga2..sedangkan org dah berbelas tahun kawen pun boleh bercerai..apa lagi bercinta..lagi2 dapat perempuan busuk hati macam kau!hah!

puas hati aku!padan muka...dah la aku penattt...ko cari pasal..xpasal2 kena sembur.!nyahhh ko dari hidupp aku..syuhh..syuhhh!!


need rest..esok pagi kena bangun awal sebab amik case penukaran underwater seal drainage jam 5 pagi kena dah ada di wad...


Sunday, August 8, 2010

Rasuah depan mata sendiri!???

bismillah.....

Salam semua................

yeah..yeah..kejab agi i nak kuar..~nak beli durian....dah lama tak makan menda alah tuh......
tapi before tu..i tak menahan nak tulis entry nie!

AMARAN:Saya terlebih dahulu memohon maaf jika terdpat kekasaran bahasa dalan entry kali ini..tapi tolong ambil pengajaran!~

u know y????actually...semalam me n ratna keluar beli barang di bandar Sandakan....jadi di pendekkan cerita... on our way 2 bus station.. we oulss nampak kereta peronda POLIS.~!ok dat normal la kan...

But tiba-tiba dia tahan bas yang kitaorg nak ikut tu....ha..gelabah la jugak..apasal lak mamat nie nak tahan bas...


ghupanya..!


Minta duit okey dengan pemandu bas tuh!dengan alasan kalau tak dorang nak saman sebab amik penumpang di tempat yang salah...cisss!!

Cilakak betul aku rasa..!then 

pemandu 2 cakap "bos..aku ada RM20 saja nie"

Konsteble tak tau malu :"mana cukup tuh!kalau tak aku saman ko" poyo dengan M16 yang di bawanya kehulur hilir macam taik~

pemandu:" tak pa la..kalau mcm g2..saman saja la..saya cuma ada rm20..yg lebih nie nak buat minyak bawa bas esok"

konsteble jahanam:"ok la..bagi saja!"

haishhhhhhhhhhhhhh...apa nak jadi dengan anggota keselamatan kita nie..i highlightkan keselamatan.. not ke pertahanan...

konon pakai tag Anti Rasuah!tapi macam jahanam punya perangai duk tindas golongan yang yg tak mampu..

Kalau macam nie,sampai bila negara nak maju? pengamal undang-undang sendiri melakukan jenayah...jadi korang fikir2kan la..sebab perkara ni bukan pertama kali berlaku depan mata aku..sebelum2 nie pun sama.. Polis pun tak leh percaya........[tapi bukan semua]..


jadi yang diluar sana...tolonglah..siapapun anda..elakkan perbuatan rasuah ini...kerana nila setitik rosak susu sebelanga...tak pasal-pasal aku cop polis ni kaki rasuah...tak boleh percaya.... 


k la..ciau lu..

potpetcikfatin:"Ya Allah engakau lindungilah kami sekeluarga dari perbuatan keji ini.." to my manjer semoga kamu terus jujur dalam melaksanakan tugas....

Wednesday, July 28, 2010

Serabut gila!

bismillah..........


right now i was soooooo busssyyyy~!!!!!!!!

no time to update my blog!sigh*

next week akan turun ward for 2days,3days for kursus CPR......

this time i had a lot of problem with myManjer...oh God please help me to sattle down our problem.. i really love him...........

a lots of presentation and assigment need 2 do...aiyoooo.....

next time la ya update blog segala nie..biarpun banyak cerita nak share...hutang dulu...

k ciau lu..tata..

Wednesday, July 15, 2009

Sopan lah...

Salam semuuuuaaaa~~,

heeeee...kembali bersiaran semula..
kita biarkan dahulu perasaan sedih saya...
en.hero dah selamat sampai....maka terputuslah line Celcom
yg menghubungkan kami bila berjauhan..

uhuk3..nages2..

ok2 lah...dah3..jom berbalik pada cite sebenar~

sapa yg xtahu tentang FRIENDSTER???
rasanya semua tau kan...
besanya site2 mcm ne dijadikan tempat tok menambahkan kwn2.
bertukar2 pendapat...
ada jugak yg menjadikan fs ne tempat tok tayang2 gambr..
or dgn lebih tepat..album la...

[hik3..haku la manusia spesis tuh!]

dan tak lari sites tok bercintan cintun..
muahahahahah~

tapi ingat...

buknnya tempat utk memaki hamun~
or gaduh2..or apa2 yg xelok..

namun begitu ada jugak org2 yg xmemahami tujuan site 2 diwujudkan..
tak caya???cuba tegok ne..

sgt2 lah heran..coz tiap kali saya buka fs..mesti ada yg suka tulis yg ntah apa2..

[nasib bukan tok haku~]

dah la 2..post kat bulletin lak 2..yg semua org leh baca...
hik3...xmalu ka dorang????

ntah la..tapi ini semua pengajaran buat kita...
menulis sedemikian bukan menunjukkan kita tuh hebat..
malah org akan lebih memandang rendah pada kita..~

kira x beradab right????

bukan nak kata saya nieh baik..coz saya pown penah wat salah..
tapi sebgai manusia yg xsempurna..
kita haruslah memperbaiki diri kita...

bukan untuk org lain..
tapi utk diri kita sendiri....
Tak salah kalau nak berubah ke arah kebaikan~

erk..erk..erk...
ceramah la pulak.!

tapi renung2kan lah...

huk3...
sangat rinduuuuuuuu dgn ini herrrooo~

b semoga semuanya baik2 saja~
syg doakan yg terbaik buat b...biar pown b ngada2...

k lah...
ciau lu~
TaTa


Friday, June 19, 2009

Saya Patut Jadi apa?????

Salam sumer(~^,)

Macam mana ae nak cite....

ok la..saya kasik situasi saya masa sedng mkn tengahhari td...
tiba2 dtng msge dari en.Fazlan

Heroku-->"yag wat pe??dah makan ke???"

ku-->"sedng mkn ne"

Heroku-->"mkn pe??yag msak ke??"

ku-->xsempat blas msge..trus en.Fazlan call..

calling mode
------->"yag sedng mkn ke????"

ku:ya..mkn ne....


------>"mkn ape???"


ku:udng +sayur la..

------>"mak ai..hari2 udng???bila lak turun pasar ne"
[hik3..takut nyer dier saya suka pegi pasar sorang2]

ku:ala baki kemarin bnyak agi xmasak..agi pown 3 org jer mkn..sekali msak xkan nak masak 1kg 2???

------->"oooo..ya kan????urm. k lar...yag mkn bnyak2 na biaq GEMUK "

isk3..ayat terakhir 2 mcm xleh tima tol!!!!~'

Tapi bila tersedar tadi..Dah 3X tambah nasi..kah3!!!
[saya mmg kuat mkn sekrng..huhuhuhu]


Perlukah saya menjadik seperti dulu...
muahahahaha...huduh giler..dah lar gemuks..itam lak 2..ekekekeke..
::tyme ne berat 55kg okey???::

atau saya hnya perlu maintainkan saiz saya yg mmg kecik nak mampuih...


::ne..47kg Only::


::Dan ini jugak..47kg Sahaja::

Ingat senng ke nak kecikkan bdan..
lagi2 org yg kuat mkn mcm saya ne....

Tiba2 lak en.Fazlan leh kata..
mkn bagi gemuk...
haishhhhhhhhhhhhh......

seriously sya rasa bdan saya dah naik lar..
bila senyum jer..pipi ne terasa berat..uwaaaaa...
TIDAK!!!

Tapi saya Hapiee...cuma bila kurus ne mcm xsihat lak kan???

Ntah la apa nak jadi...
hari ne kira nak joging..tapi hampeh tol...
ku baru bngun..muahahahahaha...Teruk tol kan????

huk3...

k lar...
ciau lu..
TaTa

Thursday, June 4, 2009

Siapa Yg terpilih..~ku perlu Bantuan..

Salam sumer...

ne just quick Update..
Nak Bagi tau..
Yg saya ada create New Blog Yg bertajuk
"Mawar Putih Buat Si Dia"

saya nak Privatekan blog ne atas sebb2 tertentu..
dan nak tnya mcm nak invite selected readers???
sbb saya dah cuba mnyak kali tetap xboley..

while..wat sementara ne saya nak invite Kak Murni & Kak Kiah..
sebb..
"......nati saya bagi tau sebbnyer..."

kak murni & kak Kiah..
apa email adress kakak2 sekalian???

dan juga...
sweetie2 yg boley di percayai..

Fiza Mastar..
Rosha--->kamu sudi ker??ngeh3..
mungkin cik Rai Pown Boley...


wat masa ne..i2 saja...no Boys are allowed..hua3...

k ciau lu,
TaTa



Hamtaro bijou Pictures, Images and Photos

Saturday, May 30, 2009

Aku Tak Mampu~

Salam..

Aku ingin tersenyum....

Seperti aku yg sebenarnya...
Tapi entah mengapa..hati ini diselebungi dgn kesedihan...

aku ingin gembira...
Tersenyum dgn Hati yg ikhlas..
Tapi entah mengapa..
senyuman yg aku berikan seolah-olah satu penipuan dariku...

aku ingin menagis..
menagis sepuas-puasnya seperti kanak-kanak..
Tapi Bagaimana
harusku luahkan semua itu....

aku bukan diriku yg sebenar..
gembira dlm kepura-puraan...

siapa agaknya yg mampu mengembalikan senyuman ku..


HAMTARO Pictures, Images and Photos


Monday, May 4, 2009

::saya amat kecewa sekali lagi::

::Salam::
saya amat lar sedey..teramat2 sedey..
ingatkan ne lar rezeki saya..
Tapi bila di inform semalam..
saya xboleh di temu duga.!
sebabnya..
Ada relative saya yg keje kat sana..
seriously..saya amat2 lar xtahu akan itu..
tapi xpe..mungkin ini bukan rezeki saya..
bnyak lagi yg sedang menanti saya..
Daisypath Wedding tickers

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Free Eeyore Sit MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com