bismillah............................
Salam semua...............
Dah berhari-hari tak update blog,membawa perasaan la konon......
hasihhhhhhhhhhh~
esok my manjer dah kena masuk pasak bumi,kemarin dan hari ini standby untuk rankon............
jadi semalam sah la manjer tak kuar jumpa aku..............
hari ini jugak,aku buatkan "bekal" untuk my manjer selama 9hari dalam hutan.......
1.ubat-ubatan[oral rehydration salt 20pack,became 2papan,minyak panas]
2.Makanan[ikan masin,sambal ikan bilis+tempe di goreng kering]
nak kata sedap..tak jugak sedap.......tapi boleyyy laaaa tahan.....cukup sekadar buat perut manjer bahagia...
tadi petang manjer dah bagitau yg dia standby,memandangkan hari ini khamis maka ada tahlil kat masjid dlm kem,but after tahlil MyManjer terus Keluar amik aku p makan........thanks hubby... biarpun dia sedang standby sanggup keluar jumpa haku buat kali terakhir untuk tahun ini...........
LAST UNTUK TAHUN INI!!! T_T ya Allah,aku bermohon padamu.berilah kami kesempatan lagi untuk ketemu...
but i know...semua ini satu ujian...........for me,satu ujian yg sgt besar...
actually,keluar makan tadi with my family...kitaorang tak rancang pun,secara kebetulan jer mymama call hubby suruh pergi sana...
ok..entry pasal p makan..nanti aku post...........
sekarang ini aku nak cerita pasal kejadian tadi..
Masa tu,me,manjer n popo..pergi servey,konon2 nak cari hubby punya swimming trunk...untuk pakai masa Pasak bumi,Tak sampai 10minit kitaorang masuk servey, hubby dapat call ada rankon..........
euwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!cilakak betul..
macam nak nagis pun ada aku masa tuh,sabar jelah~!
perghhh,nasib sempat jugak beli barang semua..pecut balik rumah..dan ajaibnya..aku tak nangis! hhahahaha.. sebab?tak sempat nak mula adegan sedih-sedih...
ok pada semua adik-adik yg baru berjinak dalam dunia military bersama pasangan mereka...ini lah realiti kehidupan seorang pasangan tentera..........jgn mimpi nak berjumpa ikut sedap hati,kena banyak bersabar, kena faham..wahahahahahaha.........
ayat aku tu nak sedapkan hati sendiri...k la...sambung cita len nati yerp!~bye......


10 comments:
ya askar.polis.dr mmg semua dalam mode standby ..so kena banyak bersabar ya adik-adik!!
kak......4me polis xteruk sgt keja berbanding askar.....
sbb 2 askar cuma berkhidmat 21-22 tahun saja...............umur muda dah pencen..ekekekeke..
tapi tugass hampir sama biar pun bunyinya macam sama...
askar-pertahanan.
polis-keselamatan...
i2 la beza kerja dorang =)
ala... sedeynyer...
hmm...
1 je farrah p.k lau jdi mcm ni..
dy berkhidmat utk negara...
so farrah pown kne la berkorban skit..
farah..fatin dah biasa mcm gni..
dari 2007 kan?
cuma bezanya baru taun ni saya dok jauh..2yg tak tahan..huhuhuhuh
hehe..maksud kakak d cni bukannya spesifikasi tugas ya dik...ngeh ngeh ngeh kerja drg semua tiada yg senang sebab semua berdepan dngn risiko dan nyawa orang awam :) oleh sebab itu drg semua mode standby..anytime d panggil kerja gtu..so sbg orang yg dekat kena banyak bersabar gtu :)
hahahaha.............................
ok2..kesalahan faham suda......
ya,sabar.sabar.dan terus bersabar sampai jadi penyabar walaupun hakikatnya enda..ekekekek
kira sabar la bah tu sbb kasi abg pg juga.. :)
ms pasak bumi die leh msg sy....
credit to celcom..=)
kak ema-->kak mau ndak mau...dia tatap kena pigi..jadi keterpaksaan itu mengajar kesabaran..ngeh3..
dara pingitan-->huhuhuhu..........
hopely en.fazlan pun boley msge sbb nie 1st time pasak bumi wat kat hutan lain..sebelum nie kat lembah danum..mmg mimpi la ada line..pepaham jelah kwsan di sabah nie..
hee sabar saja bha..
esok2 kalau ada msg senyum seribu yep cik fatin=)
Post a Comment