Countdown:Aku Terima NIkahnya

Daisypath Wedding tickers

Monday, June 21, 2010

Cerita Jumaat untill Ahad~


bismillah.............

Salam semuaa........


wallaaaaaaaa........................dah berapa hari aku xupdate blog?rindu gamaknya.....

actually saya sibuk dgn aktiviti hujung minggu bersama en.hero memandangkan ini adalah minggu terakhir kami bersama sepanjang saya cuti ini sebab on 25 jun - 3rd of julai en.hero kena pegi masuk hutan untuk pasak bumi ;(.. berharap sgt yg pasak bumi akan habis awal supaya sempat jumpa before balik ke sandakan on 3r of julai...

ok sudah cita sedih...nak kata tak biasa dok berjauhan..mmg dah biasa kan?sabar ya fatin..i2 la fact yg perlu di hadapi bila bersama seorang tentera......

en.hero weekend actually dari jumaat until sabtu,biasanya smpai ahad..tapi sabtu kena duty sampai ahad petang..so beliau amik kesempatan sehari semalam untuk bersama saya =P

korang jgn fikir bukan-bukan..kami duduk serumah,tapi tak sebilik..hahahahaha

lepas keja jam5 hari jumaat..manjer terus vrooommmm ke rumah,then kami kuar makan..perghhh! kat area meruntum tak pun hujan tapi bila sampai putatan terus kami di simbah hujan,habis lencun..tak jadi dinner kat Grace Point,betul-betul tak da rezeki..last-last makan kat putatan...........

[sori gmbar not available..muka huduh!]

tapi sebelum kuar,sempat lagi en.fazlan buat adegan romantik..wakakaka..
terkejut la tuh dapat hadiah!hahahaha..suprise darling.~

nak tegelak haku tegok dia baca kad tue..teruss rembat haku ..ekekeke...sori statement agak melampau disini...ini blog aku..sapa tak suka boleh blah!1st time aku nampak diaa begitu terharu dgn kad yg huduh tu..

ok dah..~

Sabtu : 0400 -seawal pagi lagi aku dikejutkan en.fazlan..motif?nak pegi pasar safma...ok layan jer!

kalau nak tahu,pasar safma ini buka dari jam 0200-0600..harga ikan memang murah,dari serendah 50 sen pun ada..sumpah tak tipu! tapi setiap jam akan naik rm1..example-sotong yg dijual pada jam2pagi berharga RM3 sekilo,Ikan Kembung RM 2 sekilo, infact sotong,ikan,ketam,udang n semuanya murah,besar, n FRESH![baru di naikkan]

kalau aku itu lah yg paling heaven di Sabah ni =) biarpun org suka buruk-burukkan negeri kami..

gambar safma?huh..jgn mimpi dgn keadaan aku yg buruk 2 nak tangkap gmbar pasar yang sibuk..~ mau tak kena marah ngan en.fazlan..sbb kami sibuk cari ikan untuk di makan bersama-sama keluarga.....

ok...jom layan gambar la..malas nak cita lebey~

aktiviti sebelum berperang di dapur..........layannnn......ok untuk pengetahuan..chef pada hari tersebut adalah en.fazlan...yehaaaaa....

the beattle has begun~wahahahaha......budak kecik nie mmg xboleh pisah dgn en.fazlan,siap ckap yg en.fazlan tu dia punya..yelahhh..layan jelah,budak2..manja gitu..
ok sila abaikan ke"seksi"an my manjer..........[mampus aku kalau dia tahu aku bagi masuk gmbr ni]
dek kerana kepanasan..tak tahan la 2 memasak guna baju..wakakaka..ko tengok pempuan jugak kan hebat kalau di dapur?tak kisah la pakai apa pun masih tak perlu buka baju bagai..hahahaha..gila punya statement..

dan hasilnya...jeng-jeng...hebat my manjer...dalam 1jam boleh siapkan...

tabikkk springgggg kat manjer!rasanya..wallla...sumpah heaven! pelanggan kami pada hari itu lebih kurang 16orang..wakakaka...semuanya ahli keluarga eden...nasi 10pot habis okey!~

dan tugas saya pada hari tu..cuma tukang bebel..wakakaka.~!hebat ko cik fatin..

Jam 1400-en.hero balik kem,1600-masuk baris utk duty.......

Jam1700-daddy mahadi amik ke SKKLK utk tegok perjalanan program motivasi........
actually..saya tak jadi utk beri motivasi pada budak-budak semua tu sebab saya dah digantikan dan memang saya tak berminat sbb program tuh army yg handle n yg organize..last minute baru tau,perghh nasib daddy tolong,kalau tak mau tak mampuss aku cari nahas...wakakakakaka...apa bezanya kan? bakal laki aku askar jugak..ekekeke..tapi ada lah tuue~

yeyen,daddy,me

lepas tengok program yang boring tu,daddy bawa ke rumah jumpa mama..wallaaaaaaaaa..........~! besttt dapat lepak umah daddy sampai jam12 baru balik..wakakakaka...

yeyen n marissa..

Ahad-hari yg kurang proaktif sebab aku tidur petang baru bangun!sumpah tak tipu..ekekekeke.. buruk betul gaya aku.......

En.Fazlan lepas Jam5 terusss vroooommmm lagi ke rumah untuk ambil aku untuk makan kat luar..sempat lagi ke K.K plaza untuk beli kristal sampai 40utas untuk di Pos ke JB..


then pergi ke Tanjung Aru n Servey [sekali lagi gambar kami tiada =( ]

After menghabiskan duit membeli makan bagai..balik rumah,lepak-lepak tengok tibi sambil bermesra
hahahahaha..ok..gurau jer!

ok sekian itu saja dari saya.!haaa..amik ko..sampai lebam la stalk,cita 3hari aku pulun dalam 1 entry.. malas nak pisah2...errr..

4 comments:

PeNaRi LaUt said...

Beruntung dapat laki pandai memasak...huhuhu itulah rejeki...smoga dibahagiakan dan dipercepatkan jodoh kalian...

♥FaTinFazLan♥ said...

penari laut-->al-hamdullih..sgt beruntung dpt laki boleh memasak =)
amin,amin,amin...

kew_chop said...

dik sihat? lama tak jenguk sini. buka2 plak tgk masakan yg best2 tu meleleh air liur akak ni.. hihi
take care dik!!

..:: 公主FaRRaH::.. said...

hehe..
bestnyer dpt spend tyme sme2...
huhu..
rndu kat dy....
utg la dpt bkl suami pndai msk.
t mse kawen, dy ley tlg msk..
hehehe...

Daisypath Wedding tickers

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Free Eeyore Sit MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com