Countdown:Aku Terima NIkahnya

Daisypath Wedding tickers

Wednesday, May 19, 2010

Berkorban untuk negara,,

bismillah...

Salam semua.....

Mode:perghhhh mengantuk + penat bersorak tadi pagi...petang nie i ada game futsal and nett Ball~!

Tak Tau mcm na nak mulakan entry kali nie....di pagi yg panas dan tiba2 hujan..cik fatin naik ke bilik... penat bersorak bagai nak gila..!cilakak..kami kalah main volley ball...


buka pesbuk n blog..n terbaca satu bloggie punya entry..n buat aku terjoin satu group kat FB.. 


Okey sebelum nie aku mmg dah penah join group mcm gini..lebey kurang la....kalau tak silap 3taun lalu.. masa tue..saya n en.heroo masih lagi hangat bercintan-cintun!

hahahaha...al-maklum la..pertama kali menjadi sebahgian dari hidup seorang pejuang negara...dan group ini mengingatkan betapa payah,berhempas pulas nya aku menyesuaikan diri dalam kehidupan seorang tentera...
dan al-hamdullilah..sekarang suda berjaya biarpun kadang2 merajuk tarik mulut macam itik tu tetap ada!

Besa la 2...i kan pempuannnn...bukan lelaki..weeekkkk~

okey...dahhh mari kita sama2 korek pengalaman cik fatin...hua3...

En.Hero..aka en.Fazlan...sudah berkhidmat sebagai seorang Tentera di Kem Lok Kawi selama hampir 11tahun....lagi 12taun nak pencen....sooo boley di katakan en.heroo dah seniorrr kan?

 Spot my manjer!of course yg paling tingii..gmbar kalau tak silap 5-6 taun lalu..

dan tugas beliau????susah nak cakap......

Menangis???
perkara biasa bagi saya yg memang manja....risaukan keselamatan en.Hero bila masuk hutan..bila duduk berjauhan masa en.hero masuk ops...sakit hati xdpt contact him more than 2weeks masa latihan menembak di utan apa tah!
[sekarang ni lagi la jauh...manjer paksa tggu i habis latihan.!baru leh kawen..hahaha..gatai~!]

Pengorbanan..
dalam kehidupan sebenar seorang tentera...keutamaan diberi kepada tugas..bagi mereka idea berkorban untuk negara itu sgt di junjung tinggi!yesss truee u can ask tentera yg dah lama bertugas...bini nak terberanak, laki masih kat utan tau!
en.hubby masa latihan mengebom..hahaha.

saya belum lah merasakan situasi seperti itu but saya di kelilingi oleh ahli keluarga yg bnyak kawen askar =p so..saya kena sediakan mental n fizikal saya sendiri sebelum jadi isteri beliau...

jangan mimpi la nak tido ngan laki tiap2 malam..hahahaha..[pistttt under age xleh baca]tapi bila aku dah train out laki aku pun xleh tidoo ngan aku tiap2 malam..ampun..ampun..ampun..sila jgn pikir  aku bukan2..lalalalala

so ingat!anda perlu paham kerjaya seorang tentera..tetzzzzzz...peghasan nak jadi penasihat!

Risiko...
Jadi bini,tunang,awek askar ni banyak risiko nya...semua tau bahawa tugas mereka bahaya kan???? 4me bila en.hero tgh meronda masa ops pasir,..erghhhhhh..itu la part 8jam aku takkan lelap mata n tegok hp sama ada msge aku delivered atau tak!

jantung aku bagai nak gugur..kalau en.hero xbalas msge lebey dari 1/2 habis rondaan di pesisir pantai...masa 2 la..aku akan gelabah beruk...[ini kesah 2taun lalu] sekrang tiap2 kali en.hero masuk ops..dah xkena buat rondaan mcm g2 lagi..cuma meronda kawasan2 yg lain..yg risiko nya kurang..

Sentiasa bersedia...
part yg nie..bukan nya saya suh sedia ikut laki pergi berperang ke hapa!mampus korang..haram 1 benda xtau pasal senjata ke hapa...kalau ko suh aku berperang kat ward..aku suka..hahahahaha..sudah!melalut tak tentu pasal pulak minah nie...
 manjer n the geng~

kita mesti bersedia menerima perkabaran apa sekali pun....sama ada baik atau buruk na'uzubillah...
jodoh,rezeki,maut semua di tangan tuhan!so kita jgn la lupa utk doakan keselamatan hero2 negara..

Sya selalu ingatkan pada diri saya sendiri bhwa tugas hubby adalah tugas yg unpredictable... hari ni ko nmpak dier tidur beliur kat bilik..esok.!tiba2 kena suh p hutan penuh ngan lumpur bila balik..hahahahaha... mcm kerbau nokk!!sumpah aku tak tipu...

cuma yg xbeshnya bila ada planning nak bercuti or wat eva..kena cancelled~!

okey...tiba2 aku rasa idea aku dah abis nak tulis apa menda pasal tentera nie lagi..errrrr....sbb aku dah lapar...lagipula...dah lama tak cita pasal en.hero..hahahaha..[aku tipu]

nah sebelum aku berganjak ke depan makanan..tegok la gmbar yg aku dah balik2 aku publish!hahahaha.. actually aku suka gambar nie..jadi suka suki aku la..miahahahahaha....


ciau...

Daisypath Wedding tickers

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Free Eeyore Sit MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com