bismillah...
salam semua.....
ada nampak tajuk itueeewwww???peghhhhh..tajuk!giler romantik..hahahaahha..aku mmg suka merapu.. i2 la part paling besh kalau berblogging...
larikkkssss~!!!!!
nahhh...ini menda la yang haku nak citerrr....................
okey...aku dah lupa bila sambutan keamatan ni??sigh* tapi yg paling penting sebelum beberapa hari kami cuti sem la..
[apasal ingatan aku nie lembap!banyak makan semut kot..miahahahahaha]
sambutan kat kolej ni xla yg mcm kat luar nun..smpai panggil artis bagai..tapi kami la jadik artis malam tuh! perghhh..giler mmg beshhhhh okey~
antara acara yg di pertandingkan mlm 2 adalah unduk ngadau,tarian dan nyanyian...mlm 2 jugak merupakan mlm penutupan hari kokum kks...
actually sambutan keamatan ini adalah untuk memperingati jasa Hominodun yg sanggup berkorban bagi membebaskan bangsa kadazan dusun daripada kebuluran..dan semangat padi..mcm g2 la..haku pun xbrpa ariff tentang benda ni..tau sikit2 jer..
Hominodun ni adalah seorang gadis yg di ibaratkan seperti cahaya matahari yg bersinar..atau lebih tepat cantik!jadi sebab 2 tahun2 ada pertandingan Unduk Ngadau aka Ratu Cantik bagi tati-tati berbangsa kadazan dusun..
para tati di nilai melalui beberapa kriteria..kecantikan dan kebijaksanaan sbgai ratu...
jadi antara ratu yg bertanding malam tu adalah ini..
comel kan??????
hahahahahaha..okey aku tipu...mmg ko hangkut bakul sendirik yer cik fatin!okey2..aku tunjuk gmbar yg betul..
nie sumandak dari intake kami..
ko mmg cantik malam 2 kodem!sumpah aku tak tipu..huhuhuhuhuh..
dan ketujuh-tujuh peserta unduk ngadau....dorang semua mmg cantik2 belaka!fuhhhh...
sumandak2 yg ikut unduk ngadau mlm 2 dah la cantik2..pandai2..ayu2 pulak tuh!perghhh pakej okey... kalau la aku termasuk dlm list 2..mau en.fazlan tak kasi org len pandang aku..hahahahaha..verangggannn!
antara peserta tarian kebudayaan...huhuhuhu..ni msti xcukup practice...but masi cantik...
dan ini mmg cantik..dan pemenang no.1..~
okey..semasa org tgh bz buat pertandingan menyanyi..korang tau apa keja haku????
[saya mmg jahat..sbb menunjukkn kebosanan tahap gaban..hahahaa]
larikkksssssss lagi!~
warming up..gmbar pun segan2 n nyorok bagai.........lepas 2...........
korang jgn sibuk kata aku dah gemukk~!!!gigit baru tau T_T
sibuk carikk org pkai baju tradisi nak bgambar!~
cantik kan baju dorang..menyesal haku tak sibukkn diri mencari baju cam gini...boley gak tebeliakkk mata en.fazlan bila anta mms kat dia..hahahahahaha....kedepangggg!!!!!
haaaaa..masa nie aku mmg dah gila...ko rasa aku berdiri kat mana nie??????????atas kerusi okey! disebabkan aku ni budak pendek..biarpun tinggi aku 159cm..nak vieww yg superB..apa lagi haku.. join la minah2 nie..hahahahaha..
nah..amik viewww dari tempat haku bertapak!all black~
dan ini lah dia pemenang unduk ngadau~!yg pegang piala tu..okey..nak close up????hihihi...cik fatin pun sibuk gak nak bergmbar ngan dorang..hihihihi..
juara unduk ngadau.... kak beachelli..
tempat ke-2..Enalin..
dan tempat ke-3..asmilia...
okey..berikut adalah gmbar2 stunt gedix dari cik fatin dan kwn2 semua..hua3..
free dancing for 1/2 an hour.....
dan..entry ni pun dah smpai ke penghujung nya......bye2...
potpetcikfatin:si lema skrng nie??patut ke tak aku post entry berkenaan di lema i2..plezz someone~!!



2 comments:
amboi..
ko ne sbuk jak take pic sma dorg
kalo ko msuk 2..
confirm menang!
tmbahan lg ada abg hero ko 2..
cair la dia 2 taw...
nda dia tgo ppuan len !!
haahahahaha..kalau aku masuk. takut aku org len xboley menang..ekekeke..
bukan lagi cair..terusss bawa kawen hari 2 jugak..hahahaha veranggann~!
Post a Comment