bismillah..
Salam semua.........
Haaaaaaaaa..finally..i made a decision 2 write about kursus cpr yg berlangsung selama 3hari~
for me...kursus ni sangat best...i really2 enjoyed it.!dan tadi result cpr dah keluar...al-hamdullilah... lulus jugak saya.~dalam 106 pelatih yang attend kursus ni..just 33 pelatih saja yang lulus..sebab markah kelulusan terlalu tinggi iaitu 92% for teori...
fuh..nasib aku lepas...rasa macam nak menangis jawab soalan yang mengelirukan...
u olls doakan rakan2 saya yang me"repeat" cpr exam lulus...~
ok sudah........jom layan gambar2 sengal daku semasa kursus cpr....................
2 man cpr~candid~
baby choking..
2man cpr...
cisss poyo gilerr time nie..hahahahaha
1 man cpr.....
hahahahaha..best giler dpat cium patung2 nie..perghhh..layan~ padahal...
sakit mulut aku sbb mulut maniquin2 ni sangat besar!! nak blow rescue breath payah nak mampus.. macam nak terkotak mulut aku di buatnya..................
ok ada kisah masa exam practical di stesen 1 Man Cpr........
Sebelum mulakan CPR..Trainer akan bagi situasi pada trainee...jadi yg cilakaknya aku terkena 100bijik oleh Trainer yg aku suka sakat tuh!cissssssssssss...~
Trainer:"ha..Nurul Fatin..kamu asal mana?"
Me : " Putatan,Kota Kinabalu tuan"
Trainer:" ok,situasinya begini..1hari kamu sedang berdating dengan abg di tanjung aru.. tiba-tiba ternampak orang tua pengsan semasa berjoging..kamu akan melakukan CPR keatas beliau...apa langkah2 anda?"
cis...kuang asam betul!tiba-tiba lak dia kaitkan myManjer dalam situasi tersebut..mau aku tak malu!
Me:" 1st clear danger..then Shout! somebody please call.."belum habis pun ayat aku...
Trainer:"buat pa minta tolong kat orang lain..cakap la..Abang please call 999 for an ambulance.."
Me:"erk..erk..ok,bang..bang...blablablablabla...."
iskk...yang malunya,,,semua orang dalam skilllab gelakkan aku!waaaaaaa..acik mcm nak larikkk jer!cisss..
Baby CPR
note:cara di atas adalah tidak betul..kerana sepatutnya..hanya 2jari yang menekan sternum baby... but masa nie baru sudah mengukur kedudukan..~
Adult choking~
Nie stesen yang sangat senang........tak penat pun~
kesian patung2 nie.....best tol main ngan dorang~
sekitar kawasan luar skilllab...menunggu turn masuk ke dalam~
ok la..sekian itu saja dari cik fatin~!nati i share lagi lain cerita..................~TaTa
Potpetcikfatin:kerinduan melanda jiwa!aiyaaa...~

1 comment:
tahniah dah lulus exam cpr..:))
Post a Comment