bismillah....................
Salam semua~
wa...gagah daku menaip entry di kala hari isnin...mmg addict ok!xboleh nak lari..kena jugak menaip untuk hilangkan stress..hahahahaha..ha?update blog bole hilangkan stress???layan jelah yerp~! kalau tak suka boleh tekan butang [X] sebelah kanan.....................
apa yang mendorong aku menaip entry kali ni???sebab bila aku beli juadah berbuka... mesti kawan-kawan akan cakap...
"fatin,banyak duit?tau la abg yg kasi..belanja la sikit~"
bila ada benda nak di bayar laju jer aku bayar tanpa membebel....dan orang lain mesti akan kutuk..
"kau yelah,abg askar bagi duit tiap-tiap minggu..bla..bla..bla..macam kami ni..bla..bla..bla"
Hello kawan, anda sangat silap menilai saya.....
duit RM621.12 elaun yang kerajaan bagi tu korang buang ke mana? sampai ke hari ini saya masih ada RM150 khas untuk bayar nota segala ok!saya bukan mcm kamu..suka suki belanja duit untuk enjoy ke sana ke mari!
Banyak orang cakap,mak bapa aku masih kerja..yes!my Mum adalah seorang pegawai Kerajaan..same goes with My father..but paling banyak dorang kasi aku sebulan Rm100 jer tau! selebihnya pandai-pandai la hidup..
Saya tak nafikan bahawa en.Fazlan mmg akan bagi duit kat saya tiap-tiap minggu tapi tak bermakna saya akan belanja mcm orang kaya!dalam seminggu belum tentu saya akan keluar ke bandar..kerja saya hujung minggu memerap dalam asrama..lama-lama aku pun boleh jadi ikan perkasam yang sangat sedap..hahahaha
ada juga yang cakap..
"ko senang la,minta jer apa kat abg askar,mak,bapa semua dapat"
haaaaaa..itu tidak di nafikan kebenarannya..saya memang anak manja!hahaha..dan sangat di manjakan oleh MyManjer..tapi setakat ini saya belum lagi pernah mengambil kesempatan atas kelebihan yang saya ada...
even hp C902 yang saya pakai sekarang adalah duit saya sendiri tau!100% duit saya tanpa minta kat mak bapa n hubby...saya lagi suka berdikari dari meminta-minta...namun apakan daya..tanpa di minta selalu di beri..al-hamdullilah~rezeki saya...
kadang-kadang malu sebab manjer suka tanggung saya..dan telah menanggung segala keinginan melampau saya sejak dari 2007 lagi tanpa sebarang sebarang masalah..tapi saya pun tak akan pernah berani minta barang-barang yang melampau...paling melampau pun saya pernah dapat adalah ini masa birthday tahun ni...
oh sangat terharu..dan harunya adalah bila bracelet yang cantik tu dah tak muat! T_T benci!!!!!!!!
kenapa boleh tak muat nie?!tau la badan aku dah RM50KG..hahahaha..tapi masih nampak maintain kan?? cewaahhhh..perasaan ko lebih cik fatin oi!
ok sudah....ha!ada lagi siap kutuk
"tak payah la ko fikir pasal persiapan raya,kau ditanggung 100% kan?"
jahat la korang!aku tau la korang dengki MyManjer sayang lebih kat aku! tapi tak pernah pula aku demand brang-barang yang sampai beribu..paling kuat pun ratus jer tau! sebab aku tau manjer bukannya banyak duit pun....dan taknya tiap-tiap bulan aku di belikan barang..bila ada rezeki lebih adalah bahgian aku juga..
setakat kerja dengan kerajaan, lagi-lagi askar pangkat LLP,apa lah sangat kan manjer? cukup-cukup makan jer.. tapi al-hamdullilah rezeki sentiasa ada...
nah..see...korang ingat aku ni orang senang ka???aku pun pandai pokai tau!tapi oleh kerana ada simpanan.. al-hamdullilah...tak lah sampai nak mengutuk orang lain~
dah penat aku melalut tak tentu pasal!now time untuk study..bye2 semua!
potpetcikfatin:sangat sakit hati dengan orang yang dengki lebih tu!



4 comments:
salam kenal..pd sy rezeki kite Allah yg tentukan..buat apa nk dengki2..sape yg usaha lebih, Allah bg la lebih rezeki padanya kan kan ;D
w'salam..
betul 2 kak...sakit hati jugak bila orang dengki mcm 2 sekali..ntah apa2..
anyway tq sebab berkunjung.. sebb selama ni saya adalah silent reader di blog akak..hihihihi..suka tegok qasrina yg comel tuh!
ko belanja ja bah drg kuih..diam la tu gahhahaha
kak,masalahnya kuih2 dorang nie ndak layan..tembirang mau yg mahal..hahahaha
Post a Comment