Countdown:Aku Terima NIkahnya

Daisypath Wedding tickers

Monday, May 11, 2009

::SaYa Bertuah aTau Beruntung???::

Salam sumer..

Huhuhu..hari ne saya teramat penat...penat berurusan..tapi urusan tu xyah cite ae????sgt2 la confidntl..[smpai mcm 2 sekali ke??]

Hari ne saya nak merapu japs..tentang situasi saya sbgai Army Partner..

Terus Terang sya katakan..En.Fazlan ini HANYA anggota Tentera Darat bukannya seorng OffiCer..okey??clear????mknanyer..LLP or anggota bwahan jer...

Majoriti penulis2 blog yg berkaitan ngan kerjaya Tentera adalh Wife officer or fiancee Officer or aweks Officer[kalu pempuan arr]..jarangkan nak jumpa mcm saya???[oh iye ke mcm g2??]..

ceh tapi sya xda lah nak menghina sesapa dlm entry kali ne..just mencoretkan sedikit pengalamn yg sya perolehi dr en.Fazlan sebgai anggota Bwhan tentera Darat..

Tapi wlau mcmna pon..saya Tetap BerBangga dengan En.Fazlan kerna tnpa anggota bwhan siapa yg akan mengerakkan sesuatu operasi??? kalu nak kata pegawai..peg.just bagi arhan tapi yg tertonggeng dan Terbalik dan berhempas pulasnya adalah anggota..bukankah begitu realiti kehidupan???yg dibawah akan terpaksa berhujan dan berpanas semasa bekerja..dan itu yg saya kagumi..

En.Fazlan penah cite tapi bukan mengadu.. tiap2 Minggu En.Fazlan akan di Belasah Oleh Pegwainyer..di sebbkan En.Fazlan Ne In caj Bilik Bujang tok B-Bti..mmg Teruk lar kalu ada apa2 hal..Konfirm Benanah telinga en.Fazlan kena marah..

Sampai2..saya pown terikut bahang Tension nyer bekerja..:(..tapi saya selalu nasihat beliau..

"B kena sabar..sebab ne periuk nasi b..kalu b berhenti nak keje pe??nak bagi syg mkn pe nati??sabarla syng..skrng dah 10 taun berkhidmat..lagi 12taun tamat lar perkhidmatan b..masa 2 boley la spend lebih masa ngan family "

Ceh..itu lar, wanita merupakan tulang belakang lelaki untuk berjaya!

Nak kata Kena tinggal????Of coz lar..!Kem 5 Briged Kem LOk Kawi ne adalah Kem Operasi..[boleh lar dikatakan begitu]

Tegok ae..contoh jadual msuk ops Pasir di lahad datu bagi Rej 6 Artileri Kem Lok Kawi sabah..

Dis-march:Carlie Bti[c]

March-June:Bravo Bti[B]--->en.Fazlan Bti

June-Sept:Alpha Bti[A]

Sept-Dis:Carlie Bti[c]

Dan seterusnya..so kira sendiri lar yew..di hitung2 3bulan++ tak termasuk kalau tempoh operasi dipanjagkan agi..spt taun lalu..4bulan++

Mmg kesian lar bagi bti yg memulakan Ops..bagi sestu tahun..buts..B-Bti mmg sllu yg tengah2..ha3.!daku beruntung...

penah sekali..bukan sekali tapi selalu en.Fazlan akan berkata..

"Yag xmalu ke???dpt bakal laki askar,..pas tu gaji kecik..keja pown teruk..org susah..mak bpa b..oag kampung,umah buruk..lain la kalu yag dpt pegawai ke..mesti mewah"

"B xdpt nak bagi yag kemewahan..b bagi yg termampu jer..tegok kalu oag dah mampu beli keta..mcm b ne..Moto Jer mampu..maklum lar gaji xsmpai beribu-ribu"

"Tegok b..dah tua 30taun..mcm yag muda agi..kenapa yag nak b nie..hansem pown tak..xda org yg nak..yag jer yg nak ngan b...nape xcari yg muda2??dah 2 keja teruk..yag birthday pown mampu bagi jam ajer..xdpt nak kasi intan berlian..hujung minggu kalu nak mkn sedap2..mampu p pasar jer beli bhan mentah n masak sendiri"

Kalau anda ditempat saya apakah jwpan yg anda akan utarakan bagi memuaskan hati seorng yg anda sayangi..en.fazlan ne mmg sgt sedrhana org nyer..tegok arr..pakai baju pown yg murah2 aje...xda pown yg memhal..

nak kata begaya???

Stailo??

xda la..jgn mimpi..

jenis hp en.Fazlan????

Nuu..yg xda kamera 2..xda radio..cuma kaler screen ajer..

Jadi kalu en.Fazlan Masuk Ops berbulan2 lamanya..or xdpt Kuar dari kem selama seminggu lebey..nak berMMS???kirim salam ajer larr..hua3...tegok ajer lar album or gambar2 yg dok betapuk dlm laptop nieh!

Tapi alhamdullilah,

Biar pun dier cuma seorng anggota,rezeki beliau xpenah putus meski xnek2 pangkat agi..tapi gaji tetap naik..hohoho....saya tetap berbangga dengan Beliau..Kerjayanya cukup memberi impak yg besar dlm hidup saya..

dia bukan seorang Pilot,Bukan seorang Engineer,Bukan seorang Peg.Tentera,dan Bukan juga seorang Yg memiliki Gaji Yg Besar2..

Namun en.Fazlan Hnyalah seorng anggota Bwhan yg amat saya kagumi..

ataupun..

dlm kalangan kwn2 kejanya..en.Fazlan di panggil "Stap Panjang"

ataupn "Org Lam @ Org Lama"

Senior lar katakan..

Selingan--->dpt yg lebey tua dari kita ne syok gak..coz kwn baya2 dier soma dah kawen..xdak yg bujang..so masa ngan kwn2 just kat tempat keja..kalu dah cuti konfirm xlepak dibilik bujang..

tututututut..bunyi RXZ Catalyzer SAA 3068 H milik Mohd Fazlan dtng bertndang ke rumah..melepak smpai habis cuti..or weekend..

dan msa berdating xkan dignggu oley kwn2 nyer..kerna mereka semua sbuk ngan kelurga..dan en.Fazlan pown sibuk ngan saya ajer lar..hua3..

ne lar dier..kekasih idaman kalbu..pujaan hati..ha3.!
Mesti dah gemuk en.Fazlan ne masuk ops..coz mkn ajer keje nyer..Melahap jer..

ui..ui..ui..kontrol ckit en.fazlan..belum kawen perut dah boroi apa kes????

Kang Payah sya nak Beli Kain BNyak2..

Dah la en.Fazlan tingginyer 180cm..nak beli kain mesti 5meter..kalu wat poket bnyak mesti 5meter setengah..g2 lar..

ne bdan dah makin naik..bapa agaknyer panjang kain en.Fazlan yew???

taun lalu..wat baju melayu tok en.Fazlan sekali jer pakai pas tuh sempit!!!aiyooooo...cam mna ne..hua3..

k lar dah bnyak sngat merapu..k bye2..

TaTa


11 comments:

ღdoublebieyღ said...

heHe..oKLa ko..
AkU Ex bF Aku nda PenA Bg aDIAh kaT Aku..
nda la jUA mEmiNTA Tp seDiH jua la..
SEdIh Ne...huhu..
tP X pa LA..
Aku DOAkaN KEBAHAgiaN MeMBeR kU niE..

♥FaTinFazLan♥ said...

dui bha..cian adik pindikku ini??
hua3...
sabar ae??
nati ko dpt yg bgus jua 2..

kew_chop said...

jgn ckp camtu dik. rezeki Tuhan dah tetapkan, ade yang lagi teruk dr kita. asalkan hati bahagia cukupla. kalo ade intan berlian tinggi bukit pun kalo hati tak best watpe kan.

♥FaTinFazLan♥ said...

betul 2 kak kalu ada betimbun2 duit or harta tapi hati xsenng wat pe kan?..kdng2 tensen gak bila ada pihak kata "oh bukan pegawai..ingatkan peg"apa buruk sgt ke jadi kuli ne..uwaaa..

Anonymous said...

adus sy x bape sk la org dok membanding2kn kerja nie adik..itu kan rzeki..dia peg ke LLP ke,itu rzeki..x smsti nyer LLP 2 hina..tp dlm askar nie,dia ada sifat cmtu..benci i..kalu kak p BAKAT,kak x penah dok ngan wife peg..slalu dok ngan wife LLP..kdg2 p sama2 dgn wife anak2 buah husband kak..sbb LLP hanya pangkat di dlm tentera,bl di luar,kita ttp sama..tul x?

Hafizah Mastar said...

wahh...keja & udit tak penting sgt la akak..yg penting akak bahagia dgn en.fazlan tuu..kira untung apa tym bday dpt jam tgn..& tak kira apa hadiah pun asal orng tersyg yang bagi mesti kita happy kan..klu tym bday dpt rumah banglo sebijik pun tp tak bahagia..teda maknanya juga...so,akak mmg sgt beruntung..

hope akak sentiasa happy dsmping en.fazlan & berkekalan sehingga ke akhir hayat.amin. ;)

♥FaTinFazLan♥ said...

kak kiah: iya sya sokong kak kiah!!i2 rezeki kan kak???kdng2 bini/tunng/awek pegwai ne bnyak poyo..tapi kak kiah mmg ttp da besh..hu3..dlm tentera iya lar..but kak luar xsama..he3..

fyza:iya..betol 2..makasih bnyak2..he3..

Unknown said...

elo... first time baca neh. watper nak malu..keje ape2 pun same jer. asalkan halal dah. byk duit pun kalau tak bahagia tak gune gak. janji tau t/jawab..hehehee

♥FaTinFazLan♥ said...

aza..:ok makasih~

Raihanna said...

SO sweet.... loving couple...

♥FaTinFazLan♥ said...

thanks..u 2..

Daisypath Wedding tickers

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Free Eeyore Sit MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com