Countdown:Aku Terima NIkahnya

Daisypath Wedding tickers

Tuesday, August 24, 2010

Bila lagi nak buat?sekarang la!

bismillah....

Salam semua~

right now im having a fever..the side effect from injection of Antibody Hept.B...~
tapi aku gagahkan juga diri untuk terus mem"blogging"kan diri sementara menunggu masa berbuka jam 6.20pm nie..

hari ini nak buat kerja rumah yang berlambak tu....tengok kat right side bar..banyak yang di tangguh.....
oleh itu tanpa membuang masa mari kita mula....

tag from kak aima~


1.what's the name of the blog and why u named it so.....
BUKAN CERITA DOGENG......


kenapa ya???sebab saya sendiri pun tak tahu!yuhhhu...tapi saya nak orang tahu bhwa ini adalah benar-benar belaka...bukan cerita yang di buat-buat...and of course blog ni adalah e-diary saya..

Tak pernah terfikir untuk blog saya di baca sebab saya tau blog ni tempat saya merapu meraban tentang cerita cinta saya..cerita yang saya rasa nak share..dan of course saya tak kisah berapa banyak pun follower saya...

sebab saya bukan jenis i follow u,u follow me atau sebaliknya.. jadi beruntung lah mereka yg saya follow sebab blog anda mmg best ok!

2.When did you started blogging
huuu..dah lama rasanya..since 2007..~mula-mula kat friendster then ke wordpress seterusnya ke blogspot! itupun atas dorongan daripada kak murni~my sifu yang ajak pindah ke blogspot...

dan giat beroperasi di blogspot since Aprill 2009..jadi still baru lagi yer kwn2..~


3.Your first follower..
adoii..itu tak kenal la..sebab dalam list pun tertulis cuppycakes~anyway..terima kasih cuppy cakes!
4.Something-toHidupiniIndah
Mungkin baby present for 2nd Nur JR..~also my hensem boy daniel.~still thinking*

5.Next 6 cute blog
-My adik IzyanIzzaty
-Khuza
-Cik Rara(Pelatih Misi jugak!)
dan sepa-sepa yang lalu blog saya wajib buat tau!


k la..itu saja dari saya..TaTa



Monday, August 23, 2010

Kami bukan orang senang tapi kami belajar guna duit dengan cermat!

bismillah....................

Salam semua~

wa...gagah daku menaip entry di kala hari isnin...mmg addict ok!xboleh nak lari..kena jugak menaip untuk hilangkan stress..hahahahaha..ha?update blog bole hilangkan stress???layan jelah yerp~! kalau tak suka boleh tekan butang [X] sebelah kanan.....................

apa yang mendorong aku menaip entry kali ni???sebab bila aku beli juadah berbuka... mesti kawan-kawan akan cakap...

"fatin,banyak duit?tau la abg yg kasi..belanja la sikit~"

bila ada benda nak di bayar laju jer aku bayar tanpa membebel....dan orang lain mesti akan kutuk..

"kau yelah,abg askar bagi duit tiap-tiap minggu..bla..bla..bla..macam kami ni..bla..bla..bla"

Hello kawan, anda sangat silap menilai saya.....

duit RM621.12 elaun yang kerajaan bagi tu korang buang ke mana? sampai ke hari ini saya masih ada RM150 khas untuk bayar nota segala ok!saya bukan mcm kamu..suka suki belanja duit untuk enjoy ke sana ke mari!

Banyak orang cakap,mak bapa aku masih kerja..yes!my Mum adalah seorang pegawai Kerajaan..same goes with My father..but paling banyak dorang kasi aku sebulan Rm100 jer tau! selebihnya pandai-pandai la hidup..

Saya tak nafikan bahawa en.Fazlan mmg akan bagi duit kat saya tiap-tiap minggu tapi tak bermakna saya akan belanja mcm orang kaya!dalam seminggu belum tentu saya akan keluar ke bandar..kerja saya hujung minggu memerap dalam asrama..lama-lama aku pun boleh jadi ikan perkasam yang sangat sedap..hahahaha


ada juga yang cakap..

"ko senang la,minta jer apa kat abg askar,mak,bapa semua dapat"

haaaaaa..itu tidak di nafikan kebenarannya..saya memang anak manja!hahaha..dan sangat di manjakan oleh MyManjer..tapi setakat ini saya belum lagi pernah mengambil kesempatan atas kelebihan yang saya ada...

even hp C902 yang saya pakai sekarang adalah duit saya sendiri tau!100% duit saya tanpa minta kat mak bapa n hubby...saya lagi suka berdikari dari meminta-minta...namun apakan daya..tanpa di minta selalu di beri..al-hamdullilah~rezeki saya...

kadang-kadang malu sebab manjer suka tanggung saya..dan telah menanggung segala keinginan melampau saya sejak dari 2007 lagi tanpa sebarang sebarang masalah..tapi saya pun tak akan pernah berani minta barang-barang yang melampau...paling melampau pun saya pernah dapat adalah ini masa birthday tahun ni...

oh sangat terharu..dan harunya adalah bila bracelet yang cantik tu dah tak muat! T_T benci!!!!!!!!
kenapa boleh tak muat nie?!tau la badan aku dah RM50KG..hahahaha..tapi masih nampak maintain kan?? cewaahhhh..perasaan ko lebih cik fatin oi!

ok sudah....ha!ada lagi siap kutuk 

"tak payah la ko fikir pasal persiapan raya,kau ditanggung 100% kan?"

jahat la korang!aku tau la korang dengki MyManjer sayang lebih kat aku! tapi tak pernah pula aku demand brang-barang yang sampai beribu..paling kuat pun ratus jer tau! sebab aku tau manjer bukannya banyak duit pun....dan taknya tiap-tiap bulan aku di belikan barang..bila ada rezeki lebih adalah bahgian aku juga..

setakat kerja dengan kerajaan, lagi-lagi askar pangkat LLP,apa lah sangat kan manjer? cukup-cukup makan jer.. tapi al-hamdullilah rezeki sentiasa ada...

nah..see...korang ingat aku ni orang senang ka???aku pun pandai pokai tau!tapi oleh kerana ada simpanan.. al-hamdullilah...tak lah sampai nak mengutuk orang lain~



dah penat aku melalut tak tentu pasal!now time untuk study..bye2 semua!

potpetcikfatin:sangat sakit hati dengan orang yang dengki lebih tu!


Tahniah Kak Aima for the good news!

bismillah.................

Salam semua..............

Tadi sedang blogwalking...terpandang pada new update from kak aima blog's..............

ingat nak wish happy 2nd anniversary for her saja....tup2 baca sampai habis!nah NUR JR II is coming....

patut la beliau sgt tidak sihat sejak hari itu..nah..kebetulan pulak 2nd ann = 2nd baby..hihihi
Tahniah kak...murah rezeki di bulan ramadhan..ndak lama lagi si daniel ku yang hansome ada adik! cant wait to see ur baby yg pasti akan cute mcm daniel dulu...~!

nah..mcm kenapa pulak aku yg excited????

sebab aku masih menyimpan harapan bahawa bila dah kawen nanti anakku akan sehensem Daniel!!! reallly adore dat kid...sangat cute kalau kamu jumpa... siap minta tips lagi ngan kak aima mcm na mau dapat baby comel mcm daniel T_T  hahahaha..

anyway...semoga semuanya selamat ya kak! i promise nanti bila Nur JR II dah lahir..sure ada present for ur new baby!plez remind me bout that..tahniah sekali lagi ya KaK....


PotpetcikFatin-->aduh sakitnya tanganku di suntik hari ni..dan sesi menyuntik kawan berjalan dengan lancarnya...insyallah lepas ni takkan takut lagi sebab menyuntik patung lagi payah berbanding manusia...


pisttt..mcm tak sabar pulak nak kawen bila baca entry nie balik!hahahaha...manjer i love u~!

Sunday, August 22, 2010

Tidak esok sesi Menyuntik Kawan!!!Doakan saya Ok..

bismillah...............

salam semua....

sepatutnya jadual aku malam nie menghadap buku...tapi apa yang aku buat nie?????aku jadi tak keruan..nervous!sampai tangan aku mengeletar masa menaip,bukan pasal aku lapar...

tapi bila teringat apa yang perlu di buat esok....yer!tengok tajuk pown tau kan????Esok saya akan menyuntik kawan saya sendiri for the 1st time in my Life! seriously before this just practice on maniquein jer...

 dan saya juga akan di suntik untuk Suntikan antibody Hept.B...adoiii..~

kalau guna patung xdanya dia nak menjerit ke hapa..paling tidak C.I (clinical Instructor) and Pengajar jer yang membebel...itu salah,ini salah,itu betul,ini betul...

aku rasa kepala aku dah tak centre laaaa..apa pun tak boleh buat..mcm na nak jadi MISI yang baik nieee..~


uolls..plez doakan saya berjaya esok!nerves tahap dewa dah nie....

k la..ciau lu..TaTa..~

 potpetcikfatin:yakinkah aku menyuntik???errr..gerunnya..harap-harap kawan yakin ngan aku..hihihihi




Saturday, August 21, 2010

Terkejut aku dia dah gemuk!


bismillah....

salam semua...

this is my 2nd entry sebelum daku tidur....penat sgt.!

just now i received mms from manjer...

mak ai!!!tekejut aku tengok gambar wiwit..gemmmmmuuuukk sudah! padahal baru dekat 2bulan i balik dari kampung hari tu....

[wiwit ne adik popo sepa xtau tegok previous entry]

jom bandingkan gambar...2bulan lepas....
dan ini mms yang baru saya terima tadi..

huh!Semangat betul wiwit...adoiii..tambah rindu aku dibuatnya........... T_T mata tu dah jadi sepet sebab pipi yang makin bambam..rindu!muah!muah!muah!

k la..ciau lu....


potpetcikfatin: Mama kata manjer dah makin kurus...T_T kesiannn....tak pe..lagi 2 tahun ya syng..muaaah!

Emo tak tentu pasal!

bismillah...

Salam Semua....apa khabar????
Sebentar tadi jam 4.30 petang kelas baru saja selesai dari jam 7.45am...

Tipu lah kalau aku kata tak penat..Pagi belajar Subject Medical Nursing, Petang Pulak anatomy & Physiology..................

Next week adalah minggu test..untuk subjek Surgical,Medical and A&P...sigh*

Ok tutup pasal study...........

dan baru beberapa minit terima panggilan dari MyManjer yang sedang berada di rumah Mama....
seriously aku jeles tahap dewa..!!!!!!!!!!

rasa nak nangis sebab terpaksa berbuka puasa di perantauan seorang2...sebab aku jenis malas nak kuar ngan kawan-kawan biarpun dorang berkeras ajak aku berbuka di luar.. 

dan apa yang membuatkan aku sedih bila popo duk tanya 


"bila lely balik??lely di mana?kenapa tak balik"

tak terjawab soalan popo..aku hanya mampu berkata nanti kakak balik masa raya T_T ...i really miss them a lot...siapa yang mmg dah baca blog ni dari dulu mesti dah kenal siapa popo...Popo ni my 1st cousin but i dah anggap macam adik sendiri since her mother aka my untie bela aku sejak dari kecil...


Dan tadi jugak agak terkilan sebab adik-adik (My Mama aka Popo Mum's punya anak) sibuk berebut handphone Manjer..siap nyanyi kan aku lagu raya + lagu kemerdekaan lagi.......mana aku tak emo dengar!

aku rasa macam nak balik jer..tapi tak dapat kerana peraturan kolej yang mengalahkan peraturan tentera! huh!!!!! alasan dorang..kerajaan bagi kami duit untuk berada di sini..ok baik la..~layaaann~

Next....

My Adik kandung...comment dekat wall di FB aku......


woiiii aku jeles lahhhhh~!!!tau la tak dapat join korang semuaa....fyi,My Mummy sebenarnya tinggal di Johor since dia naik pangkat dekat 4taun dulu...since i dah tak tinggal di K.K so adik2 semua ikut menetap dengan mummy di JB...

Benci betul aku terlepas peluang nie semuaaaa..!!!huaaargggghhh!!!!aku nak nangis sebab balik raya pown 2hari sebelum raya ok!!

jeles bagai nak gila aku di buatnya dengan persiapan mereka semua..dan nasib jugak Mummy belikan i baju even manjer pown nak belikan baju raya for me....

Dan...sila sediakan baldi 10 biji untuk muntah dengan  penulisan seterusnya...sure korang akan muntah hijau dan biru...huahuahauahua..kalau tak nak batal puasa..sila jangan muntah ok!

Aku tak sabar nak jumpa Manjer..akhirnya....masih ada peluang untuk berjumpa Manjer selepas raya biarpun tak sampai Sehari....

Terharu dengan pengorbanan my Manjer kerana sanggu beli tiket fly harga rm800 asalkan dapat balik dari Penang- Kota kinbalu pada 17hb september sebab 18hb aku dah balik sandakan....

kalau tidak merana daku kerana terpaksa menahan rindu sebab dapat berjumpa pada tahun depan saja lagi..adoiiii..betul2 la dugaan~

oh ya..my Manjer asal dari Taiping Perak yer uolss...beliau bukan anak mummi...

budjet perbelanjaan aku bulan ni jugak sudah over budjet..nasib manjer dengan relanya memberikan aku $$$ setiap minggu untuk survive....macih yer sayang....lain kali bagi lagi..hahahahahaha

im so bless to have u in my life sayang..really..~


gambar tahun lalu di ambil semasa bulan puasa jugak!
miss u hubby...tak sedar rupanya dah 3tahun lebih masa berlalu..dan 3tahun kita bersama sejak perkenalan 6tahun lalu.......

i know..b takkan baca entry ini...sebab u tak da lap top..hahahaha..but if u read this entry..i want u to know that i really love u..!n miss u sooooooo much!!!


ok laaa...nampaknya masa telah mencemburui saya....jam sudah menunjukkan 6.15 dan masa berbuka di sandakan adalah 6.22 pm.. yeahhhhhhhhhh!!! awal kan???jgn jeles~

k ciau lu..TaTa




Friday, August 20, 2010

Busy VS Dizzy

bismillah...............

entry nie tak boleh panjang..sebab aku dah dizzy mengadap laptop menyiapkan kerja disebabkan terlalu busy!haish!!!!

minggu niee aku rasa bagai nak gila dengan macam-macam yang berlaku..

  • sakit hati dengan perangai manusia yg macam orang utan...nasib puasa!sabar jelah...orang utan lagi ada ada sopan santun.~

  • Kerja presentation yang melambak..!aiyoooooooooooo..~!!pening..sampai tidur xcukup dan kesudahnya.. kat kelas pandai curi masa tido bila pengajar tak ada....

  • Persiapan untuk menghadapi exam formatif masih belum 100% sedangkan exam tinggl lagi 4 minggu,,, adoyaiii...

  •  Minggu depan kena menyuntik kawan-kawan untuk suntikan antibody Hepatitis B..beranikah aku??? adoiii..giler betul!

  • Minggu ini jugak banyak pakai duit sebab nafsu makan aku yang tak terkawal di kala berbuka puasa..adoyaiii
cian manjer i~paksa kirimkan duit tempat bakal bini dia yang kuat makan tapi comel ni..hahahaha


  • Semua examination pad,A4 Paper dan segala macam stationary dah habis..jadi hari-hari aku terpaksa minta kat kawan!nasib dorang baikkk!!adoiii..aku malas nak keluar dari kawasan hospital nie!!!!dan perlu duit lagi isk!
  • Ikan aku mati!!Sedih Betullll............!!!!!!!!!!!!!uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...aku nak nagis! manjer sila kuarkan duit lagi tok belikan i ikan yang baru..hahahahaha
dan.....
sila la melihat mata daku yang macam burung hantu...uwaaaa.!!

Tak sabar nak balik cuti 2minggu nanti..aku nak tidur puas-puas....!~

k ciau lu..TaTa

Sunday, August 15, 2010

welcoming party for Freshie part 1

bismillah....................

Salam semua......haaaaaaaaaaaa..berkurun okey entry ni dok dalam draft.......

nah!amik kau sejibik,gambar ayam panggang petang2 nie..dah la bulan puasa meleleh air liur.. gulp!hahahaha..sudah2....

ok la...entry ni saja nak tempek gambar event 3minggu lalu..hahahaha.... majlis ni utk menyambut freshie di asrama lily...biarpun saya bukan penghuni asrama lily..but dijemput jua!terima kasih kawan-kawan..

k layan gambar...





ok...daku malas nak cerita apa2..biar gambar saja yg menceritakan segalanya...part 2 akan di sambung bila aku free..

dan apabila line beruk band nie bagusssssssss...~

k ciau lu..TaTa

Daisypath Wedding tickers

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Free Eeyore Sit MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com