Countdown:Aku Terima NIkahnya

Daisypath Wedding tickers

Saturday, October 16, 2010

Berbunga-Bunga..

bismillah..............

Tajuk itu..sila muntah semua!hahahahaha...sebelum meneruskan pembacaan tulisan minah syok sendiri ni, sila sediakan baldi banyak2 supaya muntah hijau+biru tak bersepah.!

eh!sebelum tu..rinduuunya kat blog yg terabai nie..lalalalalaala.......

Berikut perbualan en.askar dan cik nursie..hahahaha..sejak bila aku pandai guna ayat g2.?!sila geli di sana...

en.hero: bla..bla..bla..bla...B,suka ambil gambar nene,comel betul!yag..nati dah kawen nak baby comel mcm nene boleh?

cik.fatin:hahahahahahahahaha...apa la b nie kesitu pulak dia..........

perbualan seterusnya tak payah la sambung..agagagagagagaga..malu aku...[cettttt..padahalllll~]

auwwwww..nie la nene..awek en.fazlan..kesayangan beliau sejak dia baru lahir...........hurmmmm..

"Ya Allah,kurniakanlah kami kebahgiaan yang berpanjangan,jodoh yang berkekalan,permudahkan lah urusan kami bagi mendirikan masjidmu.........amin"

2years to go.....cant wait anymore!love u sayang~

Thursday, October 7, 2010

sangat la terasa T_T

bismillah...

salam,


"B,dah 2hari kamu masuk ops.......Bz nya mysayang.............dah 2hari try call, tak berjawab pun... 
msge yg berbalas pun sekeping dua,B semalam syg kena pegi emergency after refer from SOPD, syg dapat suntikan IM..tapi ingat nama ubat 2 B, hari ni syg puasa tau B sbb nak ambil abdominal X-ray...n review balik dengan Dr Pakar,dan Belum ada jawapan yang pasti....."sigh*

u ouls..ples pray for me...

Tuesday, October 5, 2010

♥FaTinFazLan♥

bismillah...~


05-05-07 --- 05-10-10
Happy Monthsary
To Fazlan And Fatin.~

3years and 5months already.............

::kenangan 2008::

Love u 2,3,4 ever sayang!!!!!!!!!
Miss u so bad!

Fyi,manjer dah masuk ops.................................so happy monthsary b,n selamat beroperasi..

Monday, October 4, 2010

huarrrghhhhhhhh..!!!need a rest!

bismillah.............

right now Bz with Persiapan Final..Log Book nak kena sentiasa bertanda tangan by LP or sister or C.I.. Lusa kena submit untuk kelayakan final....


Bz with study jugak!

Now,update terbaru...13hb kena submit persembahan multimedia untuk pertandingan antara kolej2 bersekutu di Malaysia...huarrrghh..nebesssssss.....!!!!!!!!

need more timeee plesssss.!!

Saturday, October 2, 2010

Suka Shooping kalau Stress!

Bismillah.....................

STRESS!!!!
nak mengamuk macam orang gila boleh??????

Arghhhhh..heaven nya kalau ada di K.K..sure aku akan shopping tak hingat dunia sampai ke malam bila aku stress.!!

Aku nak balik!!!Nak Baliikkk..!Tak nak Jauh dari My Manjer n My family............uwaaaaaa.. rinduuu nyaaaaaa..

Best nya kalau dekat dengan tukang sponsor nie!!Nak beli baju POLO baru,Nak tambah Koleksi Tudung, Nak Beli Sandel lawa-lawa lagi..nak beli handbag baruuuuuu lagiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


iskkk..................kalau tak suka sila jgn baca yerp!

Status:STILL IN SWING MOOD!!!!!!

FullStop!

bismillah.....................


Swing mood..~!
asyik marah-marah...nak nagis...nak makan..org pun aku rasa nak makan!

paling kesian laki aku.!eh bakal laki aku..padan muka u kena marah2 kan sayang..

BYE!

Friday, October 1, 2010

Cerita tentang Kasut~

bismillah..................

salam,

Tetiba mood nak post sambungan entry lepas terbantut....

sebab dapat message dari manjer  hahhahahaha..alasan tak boleh blah langsung! apa salah kah? i rindu dengan dia laaaa...

mengatal pulak u cik fatin yerp!hahahahaha..............

perbualan cik fatin bersama en.fazlan sehari sebelum balik ke sandakan......................

topik yg ntah apa2 di utarakan........bukan sebab en.fazlan org utara yerp!

 aku:adoii b..esok syg balik,lusa dah exam..baju tak iron g..

en.fazlan: alah..yag,b pun sama..isnin dah masuk baris..baju tak iron..kasut tak kilat g!budak2 tak ada,semua balik kg...

aku:nah!padan muka b...sepa suruh tunggu syg..tegok sampai sekrang tiada yg urus b..
 [budjet nak manjer2 la time nie]

en.fazlan: alahh..mengada betul!!bukan lama pun 3tahun tunggu yag abis belajar....bukan kamo ada lelaki len kan?????lagipun kalau dah kawen,taknya b suruh bini dok kilat kasut..naya b.!iron uniform boleh la..

aku:eh!kenapa pulak?
[ padahal dalam hati kegembiraan suda..terlepas satu tugas bila jadi bini beliau!hahahaha]

en.Fazlan:yelah..nati tak kilat,habis b oleh peg.kena kawad!lagipun kamu bukan pandai kilat kasut.. kilat kuali boleh lah!hahahahahahaha..........................

 
kurang asam betul u en.fazlan................



auwwwww..i like dis pic!ekekekekeke...~u nampak macho la..hahahahaha habis laaa aku.. sila sediakan baldi untuk muntah yerp!


dua hari yg bagai nak tercabut kaki.~! [part 1]

Bismillah.............................

Salam,

rasanya hari ni aku nak catat jugak apa benda yang berlaku dengan aku dua hari ni,rasanya this is my 1st time experience in nurses life..n not sure ianya akan berulang lagi..huhuhuhuhu.......

Semalam aku kerja petang,

dan student yg ada cuma hijau tua [aku & kwn2] -4orang dan biru tua [4 org] semuanya incharge lain-lain bed... 

suasana wad amat la sibuk!semua katil penuh dan di tambah lagi centre bed 4katil di tengah2 wad... adoyaiii...kemarin jugak aku incharge bed 1 hingga 12.! mau tak gila.....

semalam jugak my patient yg ada tracheastomy kena tukar tracheastomynya oleh DR.. FYI patient tu stay di bed 1,sebelah kaunter Staff Nurse..u know what mean by that?? tandanya pt 2 memang chronic.. mmg unconscious punya pt,Having Meningitis and other complication...transfered from icu to mmw...

jadi sebelum tracheastomy nya di tukar, aku sudah di suruh buat suctioning start from 3pm...then masa DR wat prosedur tu pun aku buat suction sbb aku sorang asst. DR..after the prosedur pun sama! at last aku habis jam 5petang..!!!!


ko bayangkan berapa jam aku berdiri, sampai kejang nokk kaki aku sbb nak habiskan secresion dari tracheastomy,mulut n hidung.....

credit to pa cik google!


nah..ini lah gambaran Menda yang aku buat semalam~hurrrmmmm...

after that..kena satel kan Vital sign untuk 12patient..!dan semuanya hourly Bp,Pulse..adoiii..nasib ada kwn aku tolong buat masa aku sibuk buat suction...tapi sengsara nok..Staff Nurse pun Bz dengan patient yg kena intubate..dan S.N yg incharge kerja petang kemarin pun 4 orang je..2 di chronic site, 2 di extension.. maka dua SN jelah tempat kitaorg...

Semalam Jugak kawan aku bz mem"baging" patient...then buat suction jugak sbb ada hemorrage kat patient dorang..i mean pendarahan dalaman akibat penyakit Myocardial Infarction![penyakit Jantung]

senior Biru tua sibuk buat feeding,pasang rust tube..yg penting semuanya sibuk sampai ko tak nampak org berjalan tanpa arah tuju!semuanya berlari-lari termasuk aku...

huh!penat kemain lagi semalam..lepas makan jam6 sambung..

keep on doing suctioning untuk other patient, satelkan rejim IV,Bagi Ubat,fuh!bagi ubat nie lah benda yg paling aku takut sbb takut salah.. al-hamdulillah..biarpun semua SN sibuk kemarin and amanahkan aku untuk sedia dan beri ubat untuk pt, aku berjaya mengatasinya.....!tumbs up for me..hihihihihihi...

bahaya ok prosedur penyediaan ubat n pemberian ubat kat patient..kalau ada medication eror??sendiri yg jawab..tapi itu la penting amalkan 3level cheking dan prinsip 6 R dalam pemberian ubat..dun wori.. ekekeke..

dan tak lupa cuci B.O dua patient..huhuhuhu [cuci berak bha itu]...

memang sangat penat,sbb tak ramai orang buat kerja!waaa...junior cepat korang masuk wad.!hahahahaha..
balik pun dalam jam 9.15pm..n ada kawan2 aku yg masih buat kerja masa tu..kesian korang kan?

kesimpulannya..segala kepenatan shift petang akan bersambung pada shift pagi..............nati aku sambung!
nak pegi makan lu..hihihihi..~


Daisypath Wedding tickers

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Free Eeyore Sit MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com